Conferință de închidere a proiectului ,,Copii și tineri integrați pentru o lume mai bună (CTIL)”, cod PN2019
COMUNICAT DE PRESĂ
Universitatea ”Ştefan cel Mare” din Suceava, în calitate de Promotor, anunță încheierea proiectului ,,Copii și tineri integrați pentru o lume mai bună (CTIL)”, cod PN2019, în cadrul apelului Educație incluzivă pentru copii și tineri în situații de risc. Proiectul este implementat în parteneriat cu Asociația pentru Sprijin în Dezvoltarea Economiei Sociale – Incluziune, Responsabilitate Cooperatista, Antreprenoriat Social (IRCAS) din Tulcea, în perioada ianuarie 2021 – decembrie 2023.
În cadrul obiectivelor specifice, amintim :
- promovarea participării active la procesul de învățământ a 80 de copii cu cerințe educaționale speciale, respectiv a 790 de copii cu risc de abandon școlar, pentru consolidarea unui sistem de educație incluzivă și dezvoltarea resurselor umane din cadrul comunităților din mediul rural, a celor marginalizate sau izolate, pe întreg parcursul proiectului (36 luni.)
- promovarea educației echitabile și incluzive în rândul a 150 de copii și tineri, respectiv 50 de părinți/ tutori ai acestora, care interacționează cu copiii și tinerii din grupul țintă principal, în vederea punerii la lucru a principiului desegregării, pe întreaga durată a proiectului (36 de luni)
- dezvoltarea competențelor necesare a 211 de membri ai personalului din educație, a 500 părinți/ tutori și membri ai familiilor copiilor din grupurile țintă principale și a 10 profesioniști/ voluntari din sfera serviciilor sociale, în vederea facilitării accesului copiilor în situații de risc la o educație de calitate, echitabilă și incluzivă, în raport cu nevoile fiecăruia, pe parcursul a 36 de luni.
Proiectul a implicat unități școlare din județele Suceava, Harghita, Botoșani și Tulcea. Grupurile țintă vizate de proiect au fost selectate din următoarele instituții de învățământ preuniversitar: Școala Gimnazială Panaci, Școala Generală „O.C. Tăslăuanu” Bilbor, Școala Gimnazială Șerbăuți, Școala Gimnazială Siminicea, Școala Gimnazială Măriței, Școala Gimnazială Drăgoiești, Școala Generală Nr.1 Manoleasa, Școala Gimnazială Valea Nucarilor, Școala Gimnazială „Nichifor Ludovig” Niculițel, Școala Gimnazială Beștepe, Frecăței, Școala Gimnazială „Vasile Alecsandri” Nufăru.
Până la finalul proiectului au fost implicați 1401 elevi (clasele a IV-a și a VIII-a), dintre care 160 de copii cu CES și/sau dizabilități. Aceștia au primit pe durata activităților pachete cu alimente, îmbrăcăminte, iar școlile au fost dotate cu consumabile, rechizite, echipament sportiv și fond de carte în valoare de peste 14000 lei/ unitate școlară.
Proiectul a oferit la peste 100 de elevi cu CES și/sau dizabilități și părinții acestora ședințe de consiliere, logopedie și kinetoterapie, cu experți care s-au deplasat la școlile partenere, frecventate de copii.
Au fost organizate 5 sesiuni de follow up, pentru 211 cadre didactice, susținute de profesorii din școlile partenere, care au beneficiat atât de cursul de formare de competențe în domeniul educației incluzive și problematicii CES/ dizabilități, cât și de Programul ”Educatie incluziva si competente pentru o cultura democratica”, furnizat de European Wergeland Centre și organizat de FRDS, în Norvegia.
Considerăm că proiectul și-a îndeplinit integral obiectivele, adesea depășindu-le cu peste 50% și că impactul obținut în aceste comunități va fi unul de durată, creând modele de bună practică în ce privește comunicarea dintre elevi și cadrele didactice.
Mai multe detalii pot fi obținute pe website-urile finanțatorului – www.eeagrants.ro, Operatorului de Program – www.frds.ro și website-ul dedicat proiectului – https://ctil.usv.ro/ .
Persoana de contact:
Manager de proiect – Ioana Andreea COZIANU
Email: ioana.cozianu@yahoo.com