fbpx
Primăriia Tulcea

Regulamentul parcărilor a fost modificat! Ofertantul câștigător poate alege durata contractului

Unul dintre cele mai dezbătute proiecte de hotărâre din ședința de azi a Consiliului Local a fost – se putea altfel? – Proiectul de HCL pentru modificarea și completarea hotărârii Consiliului Local al municipiului Tulcea nr. 122/31.05.2022 privind aprobarea regulamentului de organizare și funcționare a sistemului de parcări publice cu plată și de reședință din Municipiul Tulcea. 

De ce a fost nevoie de un proiect? Pentru simplul motiv că acela aprobat anul trecut în luna mai, cu o majoritate șubredă, s-a dovedit în aproape un an de aplicare că mai are nevoie de unele completări și modificări. Sau mai bine spus, în teorie și acel regulament era foarte bun, dar în practică … Și tocmai pentru faptul că din practică cei de specialitate, de la Direcția de Întreținere și Administrare a Patrimoniului au simțit nevoia să îi propună unele îmbunătățiri s-a ajuns la proiectul inițiat tot de viceprimarul George Șinghi, ”părintele Regulamentului Parcărilor” din 2021 încoace.

Și pentru că înainte de a fi adus la vot în fața plenului Consiliului local orice proiect de hotărâre se discută în comisiile de specialitate, ei bine și acest regulament a fost aprig dezbătut și de partea dreaptă a mesei rotunde și de partea stângă a acesteia și nu doar în ședințele de consiliu cât mai ales în plen.

Pre multe amendamente, prea multe modificări propuse la acest regulament, unele dintre ele justificate, altele nu, unele adoptate, altele respinse au făcut ca la un moment dat chiar și consilierii să se întrebe: ”noi până la urmă ce votăm?”.

Licitație cu opțiune: la bani puțini pe un an sau la suma licitată pe cinci ani

Una dintre marile hibe ale acestui regulament s-a dovedit aceea că în lipsa unei licitații în adevăratul sens al cuvântului, adică cel puțin două oferte valabile, așa cum prevede și Codul de procedură fiscală, licitația nu e … licitație. Mai pe românește, dacă vrei un loc de parcare și depui o ofertă iar la oferta ta nu mai apare o contraofertă atunci nu e licitație ci atribuire directă deci se plătește suma minimă prevăzută în regulament și anume 150 de lei. Indiferent dacă, așa cum se proceda în trecut, vreun ofertant depunea din start o sumă astronomică. După o dezbatere foarte aprinsă, cu păreri pro și contra, cu argumente și contraargumente, cu ton ridicat peste masă, la vot doar cei doi consilieri de la PER s-au abținut de la adoptarea amendamentelor propuse de reprezentanții DIAP și de compromisul găsit la finalul aprinsei dezbateri: cel care câștigă licitația fiind singur ofertant la închiderea procedurii să aibă dreptul de a opta între un contract pe un an la suma minimă de 150 de lei sau un contract pe cinci ani la suma licitată. Propunerea inspirată a venit de la consilierul local Lavinia Vizauer, care nu degeaba are studii juridice (nu că ar fi singura din jurul mesei cu asemenea studii) și care a propus ca ofertantul câștigător să poată alege durata contractului.

De exemplu, doi vecini licitează până la o anumită sumă, să zicem 300 de lei ,pentru locul de parcare preferat de ambii iar cel care ar trebui să supraliciteze renunță și își caută alt loc de parcare liber pentru care oferă 150 de lei atunci câștigătorul licitației să aibă opțiunea de a face contract, singur fiind, doar pe un an la prețul de 150 de lei sau pe cinci ani la prețul licitat, adică 300 de lei.

 

 

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button