Tulcea City Report este o aplicaţie pe telefonul mobil achiziţionată de Primăria Tulcea cu scopul de a primi petiţii de la cetăţeni în contextul Covid 19, mai ales că „relaţiile cu publicul” nu sunt recomandate la nicio primărie din ţară.
„Tulcea City Report este aplicația pe care o punem la dispoziția tulcenilor pentru ca problemele acestora să fie cunoscute și rezolvate cât mai repede de autoritățile locale și de serviciile din subordine.”, a anunţat azi pe pagina sa de socializare primarul municipiului Tulcea, Ştefan Ilie.
https://www.facebook.com/100001846155308/videos/4826115987459892/
Aplicaţia poate fi descărcată de AICI
Conform descrierii sale, „Tulcea City Report este o aplicaţie pentru telefonul mobil sau tabletă, gratuită, simplă şi intuitivă, care permite cetăţenilor cu spirit civic să transmită diverse sesizări şi incidente către Primăria Tulcea. Problemele punctuale din străzile orasului, cum ar fi gropi în asfalt, câini comunitari, resturi menajere sau moloz aruncate la întâmplare, gunoi în mijloacele de transport, disfuncţionalităţi în iluminatul public, coşuri de gunoi vandalizate, vehicule abandonate, blocaje din cauza zăpezii, avarii apă rece şi caldă, canalizare înfundată etc, pot fi transmise direct de pe dispozitivul mobil către dispeceratele operatorilor de servicii publice, pentru a acţiona cu promptitudine şi a limita eventualele pagube.
În momentul instalării aplicaţiei, telefonul mobil trebuie să aibă conexiunea la internet activă, însă pentru a transmite o sesizare, aplicaţia poate funcţiona chiar şi în absenţa acestei conexiuni, sesizarea făcută urmând să fie transmisă efectiv la momentul conectării dispozitivului mobil la internet.
Aplicaţia reprezintă o linie de urgenţă pentru probleme publice, care va contribui la dezvoltarea spiritului civic al cetăţenilor şi la creşterea încrederii în operatorii de servicii publice locale.
Cum depun o sesizare?
1. Alegeţi categoria problemei reclamate.
2. Faceţi o poză care să prezinte cât mai clar problema sau încărcaţi poza făcută anterior (se pot transmite şi sesizări fără poze).
3. Descrieţi pe scurt problema (ex: cămin de vizitare surpat).
4. Completaţi strada şi numărul unde aţi sesizat problema sau apăsaţi butonul pătrat de culoare albastră de lângă chenarul adresei, pentru localizarea problemei pe hartă – adresa se va completa automat (apăsarea butonului albastru va oferi autorităţilor localizarea GPS exactă a problemei).
5. Dacă aţi completat deja datele de identificare din secţiunea „Profilul meu”, ele se vor prelua automat în sesizare. În caz contrar, pentru a transmite sesizarea trebuie să completaţi datele de identificare (nume, prenume, număr de telefon).
6. Trimite sesizarea – butonul din dreapta sus („bifă”).
Statusurile petitiilor:
Status „Înregistrată” – în acest moment sesizarea este trimisă departamentului competent.
Status „În lucru” – în acest moment sesizarea a fost preluată de departamentul competent şi v-a fost comunicat următorul pas în rezolvarea petiţiei (ex: Echipa va verifica). Acţiunea comunicată se poate modifica (ex: Groapa va fi asfaltată în cursul acestei săptămâni), caz în care utilizatorul este notificat.
Status „Rezolvată” – în acest moment sesizarea dvs. a fost soluţionată sau are un răspuns final care va fi comunicat utilizatorului.
Status „Respinsă” – sesizarea are conţinut neadecvat sau nu se încadreaza în tipul de sesizări care fac obiectul acestui canal de comunicare. Mesajul de respingere va fi însoţit de o explicaţie.”