fbpx
Ştirea zilei

Siguranţă şi securitate pentru Aeroportul Delta Dunării Tulcea pe bani europeni

- valoare totală a proiectului recepţionat azi depăşeşte 70 de milioane de lei cu tot cu TVA

În decembrie 2018 era semnat contractul de finanțare pentru implementarea proiectului „Creșterea siguranței și securității pasagerilor pe Aeroportul Delta Dunării Tulcea – Asigurarea securității pasagerilor pe aeroportul Delta Dunarii Tulcea” cu o valoare totală de peste 70 de milioane de lei inclusiv TVA. 

Un proiect generos din punct de vedere financiar ce a avut drept scop „diversificarea serviciilor oferite de Regia Autonomă Aeroportul Delta Dunării Tulcea dar şi creșterea gradului de siguranță și securitate operațională cu impact major în numărul aeronavelor ce vor operate aeroport și implicit al pasagerilor care îl vor tranzita„, conform cererii de finanţare.

Azi, directorul Aeroportului Internaţional Delta Dunării, Vâlcu Stoian, alături de preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, Horia Teodorescu, reprezentanţii constructorului care a implementat lucrările şi alţi invitaţi a prezentat câteva elemente ale proiectului ce face din acest aeroport de azi unul 99% operaţional pentru zboruri charter sau regulate. Probabil că acel 1% care lipseşte este în continuare compania aeriană care încă nu găseşte încă atractiv acest aeroport în ciuda investiţiilor, şi nu puţine sau cu valoare mică, realizate în ultimii ani aici.

Ca obiective proiectul şi-a propus construire remiză PSI inclusiv cu post control acces, amenajarea benzii pistei și ariei de siguranță RESA, drum perimetral în incinta aeroportului, sistem de supraveghere cu televiziune în circuit închis TVCI petru gardul perimetral, controlul individual al lămpilor la END pentru pistele 16 şi 34 şi nu în ultimul rând achiziția de autovehicule (mijloace aeroportuare) pentru asigurarea securității pasagerilor și bagajelor.

După ce a vorbit despre ce s-a realizat prin acest proiect de finanţare şi a mulţumit Consiliului Judeţean Tulcea şi preşedintelui Horia Teodorescu pentru încredere, directorul Aeroportului Internaţional Delta Dunării Tulcea a anunţat şi viitorul proiect ce se vrea implementat de către acestă regie din subordinea Consiliului Judeţean Tulcea.

În mare noi am finalizat acest proiect şi pentru că ne aflăm în aerogara acestui aeroport constataţi că este una mică ce nu poate opera la orele de vârf mai mult de 50 de pasageri ceea ce este neconform pentru o aeronavă de referinţă cu peste 200 de pasageri la bord. Din acest motiv, înainte de recepţia acestui proiect noi am început şi sperăm să realizăm şi un proiect privind modernizarea terminalului şi respectiv extinderea sa la care avem deja finalizat studiul de fezabilitate iar până pe 15 iunie depunem şi cererea de finanţare cu o valoare totală estimată de 24 milioane de euro„, a anunţat Vâlcu Stoian.

Bine că am prins multe investiţii în Masterplanul de Transport al României

În cuvântul său de la această recepţie, preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea, a vorbit nu doar despre Instrumentul Teritorial de Investiţii Delta Dunării, cel din care s-au finanţat şi se mai pot finanţa proiectele de la aeroport ci şi despre Masterplanul de Transport al României.

Despre ITI Delta Dunării s-a vorbit şi se va tot vorbi şi de bine şi de rău din octombrie 2012 când s-a scris prima pagină din această strategie. Dacă ne referim la marile lucrări de infrastructură din judeţul Tulcea, că vorbim de podul peste Dunăre, portul de la Tulcea, aeroport sau drum expres un lucru vreau să se reţină: dacă aceste investiţii de care am amintit nu erau trecute şi în Masterplanul de Transport al României până în anul 2030 nu s-ar fi investit un euro în acestea. Practic dacă în masterplan nu eşti, niciun euro nu primeşti” a subliniat preşedintele Consiliului Judeţean Tulcea în speech-ul său.

Cosntrucţie dată la cheie după un an de zile

Prezenţi la recepţie au fost din partea proiectantului reputatul inginer Anghel Stănescu de la Search Corporation iar din partea constructorului inginerii Adrian Pavel şi George Borta de la Concept Infrastrade Bucureşti.

Despre acest proiect putem spune că am primit ordin de incepere în data de 28 mai 2020 iar fix după un an de zile am transmis notificarea pentru recepţia lucrărilor pe care le-aţi putut observa azi la evenimentul de inaugurare. Piesa de rezistenţă a proiectului pentru noi a fost această remiză PSI cu o suprafaţă utilă de 1.257 de metri pătrați și o suprafață desfășurată de 1571 metri pătraţi.  Au mai fost lucrări de amenajare a suprafețelor de mișcare și bineînțeles și a ariei RESA  de la capetele pistei apoi drumul perimetral din incinta aeroportului în lungime de 5,4 km cu o lățime de  4 metri și bineînțeles au mai fost și niște căi de încrucișare cu 10 platforme de încrucișare. O televiziune cu circuit închis și controlul individual al lămpilor sunt ultimele două obiective implementate de noi prin acest proiect de care suntem la fel de mândri ca şi de cele implementate la Baia Mare sau Suceava, cu precizarea că aici tehnologia este mai nouă, fireşte pentru că suntem în anul 2021„, a declarat inginerul Adrian Pavel.

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
× CONTACTEAZĂ-NE