AJPIS Tulcea a controlat luna trecută toate serviciile sociale din județ!
- rezultatul: nicio problemă, nicio sancțiune, doar câteva deficiențe
Luna trecută, inspectorii sociali ai Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Tulcea au desfășurat un număr de nouă misiuni de inspecție inopinată, având ca scop verificarea respectării standardelor minime de calitate obligatorii pentru funcționarea serviciilor sociale și o misiune de inspecție în vederea evaluării acordării licenței de funcționare. În urma acestor controale inopinate, nu au fost dispuse măsuri de remediere și nu au fost aplicate sancțiuni contravenționale, sub formă de avertismente sau amenzi.
De asemenea, s-au realizat și misiuni de inspecție în cadrul campaniei tematice de control „Realizarea unei diagnoze a situației serviciilor sociale rezidențiale destinate copiilor/tinerilor pentru care s-a instituit măsura plasamentului, conform Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare” . Aceste misiuni au fost desfășurate la sediul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Tulcea precum și la sediul a șase servicii sociale rezidențiale destinate copiilor și tinerilor din subordinea DGASPC Tulcea.
Pe parcursul misiunilor de inspecție tematică, au fost identificate o serie de deficiențe, fapt pentru care s-au dispus măsuri de remediere, printre care:
– Realizarea acțiunilor necesare în vederea semnării și avizării Planului de urgență, cu respectarea art.12, alin. (4) din Legea nr.197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare.
– Întreprinderea măsurilor corespunzătoare pentru aprobarea Planului de urgență prin decizie sau, după caz, dispoziție a conducătorului furnizorului de servicii sociale, conform Modulului I, standardul S2.4, Im4 din Anexa 1 la Ordinul nr. 25/2019.
– Adoptarea măsurilor necesare privind aprobarea capacității centrului prin decizie a conducătorului acestuia, conform Modulului VI, standardul S1.2, Im1 din Anexa 1 la Ordinul nr. 25/2019.
– Realizarea acțiunilor necesare în vederea actualizării ROF-ului centrului, conform Modulului I, standardul S1.2, Im1 din Anexa 1 la Ordinul nr. 25/2019.
– Inițierea demersurilor corespunzătoare privind notificarea ANPDCA cu privire la modificările intervenite referitoare la serviciul social licențiat, cu privire la capacitatea centrului, conform art. 25, alin.(1) și alin.(4) din HG nr. 118/2014, cu modificările și completările ulterioare.
– Derularea acțiunilor necesare în vederea adaptării unui grup sanitar destinat persoanelor cu dizabilităţi, conform Modulului VI, standardul S.4, Im3 din Anexa 1 la Ordinul nr. 25/2019.