Pe 16 martie va fi recepţia lucrărilor de la Trecerea bac Isaccea

Societatea gălăţeană Navrom Bac a organizat ieri la Galaţi o conferinţă de progres a proiectului „Amenajarea punctului internațional de trecere a frontierei de stat româno–ucrainiene pentru pasageri și marfă în regim de bac între localitățile Isaccea (România) și Orlivka (Ucraina)”, cod SMIS 131317, în urma căreia a fost prezentat nu doar proiectul ci şi stadiul lucrărlor realizate până acum de către constructorul angajat pentru acest proiect.

Valoarea totală a proiectului este de 6.889.997,82 lei din care valoarea cofinanțării UE este de 4.649.837,55 lei prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM).

Obiectivul general al proiectului derulat pe o perioadă de 19 luni, între 01.11.2018 – 31.05.2020, este dezvoltarea Portului Isaccea prin amenajarea punctului de trecere a frontierei pentru pasageri și marfă în regim bac între localitățile Isaccea (Romania) și Orlivka (Ucraina) pe terenul portuar aferent, facilitând creșterea volumului de mărfuri în porturile din România.

Rezultate aşteptate

Potrivit angajamentelor din proiect, la finalul perioadei de implementare, se vor obține – printre altele – următoarele rezultate: modernizarea portului non-TEN-T, documentația tehnico-economică întocmită în conformitate cu prevederile legale și cerințele finanțatorului, inclusiv avize și acorduri obținute pentru demararea lucrărilor de execuție;  contract de lucrări semnat și ordin de începere emis pentru execuția lucrărilor de amenajarea a punctului de trece a frontierei de stat româno-ucrainiene; 1 clădire administrativă, 1 clădire control amănunțit autoturisme și microbuze, 1 clădire azilanți, 2 grupuri sanitare, 13 cabine de control, 1 magazie, 1 padoc câini, 4 copertine, 1 spațiu comercial, utilități aferente clădirilor ce vor fi construite, amenajare exterioară; echipa de implementare internă și consultanți externi cooptați pentru gestionarea activităților de management necesare implementării proiectului; 3 rapoarte de audit financiar; echipa de proiectare și diriginți de șantier ce vor supraveghea execuția lucrărilor.

Când se trece Dunărea între Isaccea şi Orlovka?

Nimeni nu ştie răspunsul la această grea întrebare, nici măcar managerul de proiect Ion Lungeanu care ne-a declarat în exclusivitate: „Ce pot să vă spun azi (ieri – n.n.) e că recepţia lucrărilor realizate pe malul românesc la Isaccea, potrivit constructorului, firma Frigomatic SRL Tulcea, se vor finaliza în data de 16 martie 2020. Acesta este termenul din contract şi marea majoritate a lucrărilor sunt realizate astfel încât nu cred că acest termen va fi depăşit. Intuiesc întrebarea dumneavoastră iar răspunsul este că nu, din 16 martie 2020 nu se va putea realiza trecerea bac între Isaccea şi Orlovca. Şi am să vă spun şi de ce. Toate construcţiile realizate acolo trebuie preluate şi populate cu personalul necesar. Poliţie de frontieră, SRI, Vamă, etc. Noi nu putem impune acestor autorităţi ale statului să se mute acolo pe data de 16 şi să înceapă activitatea. Pe de altă parte cu toate autorităţile avem corespondenţă şi marea majoritatea a acestor autorităţi fac o monitorizare atentă a ceea ce se întâmplă acolo. Că va fi a doua zi sau peste două săptămâni sau două luni depinde şi de aceste autorităţi şi de alte autorităţi care vor trebui să emită o autorizaţie de funcţionare”.

Drum mai scurt cu câteva ore sau câteva zile

Realizarea unei Treceri RO RO între Isaccea şi Orlovka este o poveste la fel de veche ca şi podul peste Dunăre. Faptul că ambele investiţii majore pentru conectivitatea judeţului Tulcea au pornit în acelaşi an, 2019, poate că este o fericită coincidenţă. Dacă despre beneficiile Podului peste Dunăre nu este acum momentul unei analize, trecerea bac dintre Isaccea şi Orlovka poate scurta drumul dintre cele două localităţi cu câteva ore pentru persoane sau câteva zile pentru mărfuri.

„Dacă trecerea Dunării cu bacul ar dura pentru persoane câteva minute doar în condiţiile în care acum distanţa dintre cele două localităţi se parcurge în câteva ore bune fiind trecute trei treceri ale frontierei, pentru transportul de mărfuri beneficiile sunt mult mai mari. Adică se reduc timpii la câteva ore de la câteva zile, în unele cazuri chiar şi o săptămână”, a mai declarat Ion Lungeanu.

Toate aceste beneficii vor fi palpabile abia după ce vor fi obţinute avizele finale specifice autorităţilor statului implicate în funcţionarea efectivă a acestui punct de trecere frontieră şi el va fi dat în mod oficial în folosinţă.

 

Show More

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Articles

Back to top button
Close
Close