Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Tulcea a desfășurat în ultimele zile o serie de controale tematice în unități de retail și alimentație publică din județ. Verificările au scos la iveală probleme extrem de grave, unele cu potențial major de risc pentru sănătatea consumatorilor.
Kaufland Tulcea: Paste făinoase infestate cu paraziți vii
Cel mai grav caz a fost descoperit în cadrul magazinului Kaufland Tulcea, unde inspectorii ANPC au identificat paste făinoase care conțineau forme adulte de paraziți în stare vie. Descoperirea a fost documentată și transmisă de urgență către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, fiind activată o alertă națională de siguranță alimentară.
Produsele infestate au fost retrase imediat de la comercializare, iar magazinul riscă sancțiuni severe. În paralel, ANPC a solicitat furnizorului și distribuitorului acestor produse explicații privind lanțul de aprovizionare, trasabilitatea și condițiile de depozitare.
Jurilovca și Sulina: restaurante cu probleme de igienă și siguranță alimentară
Verificări au fost efectuate și în cadrul sectorului de alimentație publică, în special în zonele turistice ale județului. La restaurantele EDERA SRL din Jurilovca și NAUTICA SRTL din Sulina, comisarii au constatat o serie de nereguli grave privind igiena, dotările și procedurile de lucru:
Ustensile de gătit neprofesionale sau degradate, neconforme cu standardele de siguranță;
Tăvi de pizza și tigăi cu grad avansat de uzură;
Coșuri de gunoi fără capac și fără acționare la pedală, contrar normelor igienico-sanitare;
Utilizarea de materii prime și produse fără elemente de identificare și caracterizare (fără etichetă, termen de valabilitate sau lot de proveniență).
Aceste abateri pot conduce la contaminarea încrucișată a alimentelor și pun în pericol sănătatea consumatorilor, în special în sezonul estival, când fluxul de turiști este ridicat.
ANPC încurajează consumatorii din județul Tulcea și turiștii aflați în zonă să:
Verifice cu atenție etichetele produseloralimentare;
Sesizeze imediat neregulile observate în magazine sau restaurante;
Să acceseze platforma oficială [www.anpc.ro](http://www.anpc.ro) pentru plângeri și reclamații.