Controale AJPIS Tulcea: Cămin de bătrâni privat sancționat pentru depășirea capacității!
În luna octombrie 2025, inspectorii sociali ai Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Tulcea au desfășurat opt misiuni de inspecție inopinată, având ca scop verificarea respectării standardelor minime de calitate obligatorii pentru funcționarea serviciilor sociale și zece misiuni de inspecție în vederea evaluării acordării licenței de funcționare. Dintre aceste misiuni de control doar una a fost încheiată cu un proces verbal de sancțiune cu amendă, motivul fiind depășirea capacității!

Sancțiunea a fost aplicată unui cămin de bătrâni privat din municipiul Tulcea care la momentul controlului avea mai multe persoane asistate decât ar fi permis capacitatea acestui centru. De asemenea, au fost realizate misiuni de inspecție în cadrul campaniei tematice de control ”Verificarea respectării prevederilor art. 55 alin. (2) și (3) din Legea nr. 272/ 2004 cu privire la protecția și promovarea drepturilor copilului, cu modificările și completările ulterioare” la sediul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Tulcea, precum și la sediul Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Tulcea.
Lista deficiențelor constatate de reprezentanții AJPIS Tulcea
Pe parcursul misiunilor de inspecție tematică, au fost identificate o serie de deficiențe, fapt pentru care s-au dispus măsuri de remediere, printre care:
- Efectuarea demersurilor necesare în vederea întocmirii Planului de urgență, conform Anexei 1 la Ordinul 29/2019, Modulului I, Im^1,S3.3, Im^2,S3.3, Im^3,S3.3 precum şi în baza art.12, alin. (3) și (4) din Legea nr. 197 / 2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare, pentru fiecare serviciu social licențiat, cu respectarea Anexei nr. 11 din HG nr. 118 / 2014 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare.
- Dispunerea măsurilor necesare în vederea asigurării respectării VI.-Im^2S2.1 Personalul de specialitate reprezintă 80% din totalul resurselor umane ale centrului.
- Dispunerea măsurilor necesare în vederea respectării prevederilor 26^1, alin. (1) lit. f) din Legea nr. 197 / 2012, cu modificările și completările ulterioare, de a acorda serviciile sociale cu respectarea capacităţii serviciului social prin relocarea beneficiarilor admiși peste capacitate, cu punerea în aplicare a Planului de urgență aprobat.
- Dispunerea măsurilor necesare în vederea asigurării activității de recuperare, pentru respectarea standardelor III.-ImS2.1, M.III.-ImS2.3 și M.VI.-ImS2.1, astfel încât personalul centrului să fie suficient pentru asigurarea tuturor activităților și serviciilor prevăzute în ROF, conforme misiunii și tipului centrului.
- Efectuarea demersurilor necesare în vederea obținerii dispoziției pentru stabilirea dreptului ca măsură de asistență socială, precum și a desemnării managerului de caz pentru fiecare beneficiar admis în serviciul social, conform Ordinului 29/2019, coroborat cu Ordinul nr. 2489/2023 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate privind managementul de caz în serviciile sociale acordate persoanelor vârstnice.
- Actualizarea Regulamentului de organizare și funcționare al serviciului social cu modificările prevăzute în Ordinul nr. 2489/2023 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate privind managementul de caz în serviciile sociale acordate persoanelor vârstnice.
- Dispunerea măsurilor necesare în vederea stabilirii la nivel local a costului privind organizarea și administrarea serviciului social și aprobarea acestuia prin HCL, în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 426/2020 din 27 mai 2020 privind aprobarea standardelor de cost pentru serviciile sociale.



