fbpx
Ştirea zilei

Mediul de afaceri paralizat de trei săptămâni de digitalizarea Registrului Comerțului

Încă din 16 iulie 2024 a început procesul de digitalizare a Registrului Comerțului, instituție aflată în subordinea Ministerului Justiției iar vreme de 10 zile activitatea a fost suspendată, cu toate că o astfel de modificare, într-un stat condus de oameni deștepți, lasă alternative celor care chiar au nevoie de serviciile acestei instituții. Chiar și așa, ilustrul necunoscut ministru Bogdan Ivan, scria pe pagina sa de socializare în data de 1 august că toate-s bune și frumoase, iar miile de comentarii, majoritatea șterse pe măsură ce erau postate pe motiv de limbaj obsecen și înjurături ca la ușa cortului, lăsau dovada vie că ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării este tot un eșec guvernamental ca și colegii săi din Guvernul condus de Marcel Ciolacu.

Dacă în țară, adică în celelalte județe ale țării, mediul de afaceri, avocații și economiștii prin structurile lor asociative au ieșit în spațiul public chiar și în presă cu tot felul de reacții, la Tulcea mediul de afaceri nu are aparent niciun fel de reprezentare, iar structurile asociative ale avocaților și economiștilor tac mâlc, probabil complice cu reprezentanții guvernanților. Cu care majoritatea sunt rude, prieteni sau amici … Ce este cel mai surprinzător din toată această poveste e că până și sindicatul salariaților de la oficiile registrului comerțului au emis încă de la mijlocul acestei săptămâni un punct de vedere public în care și ei spun că digitalizarea lui Bogdan Ivan și Alinei Gorghiu este de ….maro!

Opinia publică reacționează la noul portal ONRC. Colegii din ONRC și ORCT-uri întreprind eforturi deosebite pentru asigurarea serviciilor către profesioniști în antiteză cu dificultățile întâmpinate de modul de funcționare a noului sistem informatic.
Modul în care conducerea ONRC a gestionat implementarea acestui sistem informatic ne crează mari dificultăți în desfășurarea activității, fiind necesare eforturi suplimentarea din partea colegilor, inclusiv prin prelungirea programului de lucru, fără a beneficia în schimb de alte beneficii ( timp liber, remunerație pentru orele prestate în plus).
Tragem un semnal de alarmă către factorii decizionali pentru asigurarea desfășurării activității în bune condiții în cel mai scurt timp posibil, pentru a preîntâmpina eventualele prejudicii aduse mediului de afaceri și salariaților.
Aceste situații nedorite de salariații ONRC și ORC-urilor sunt completate de problemele care nu și-au găsit rezolvarea până în prezent – lipsa acută de personal, care și așa era și este supraîncărcat pe fondul acestor schimbări.
Din păcate, un sistem care ar trebui să faciliteze intervenția utilizatorilor se dovedește a fi în prezent o povară atât pentru aceștia cat și pentru salariații instituției al căror volum de muncă a crescut considerabil.”.

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
× CONTACTEAZĂ-NE