Serviciile nealimentare, cel mai des motiv de reclamații la Protecția consumatorului în 2022
În anul 2022, la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Tulcea s-au înregistrat 506 reclamații, iar cele mai multe dintre ele au fost pentru prestări servicii nealimentare, respectiv 326.
”În urma analizării conținutului reclamaţiilor pentru serviciile nealimentare, s-a observat o pondere importantă a serviciilor de telefonie mobilă, de Internet-TV, de furnizare a energiei electrice şi de furnizare a energiei termice.” a declarat Dumitru Colaxîz, comisar șef adjunct al OPC Tulcea.
Ca și structură a celor 506 reclamații acestea au fost pentru:
- Bunuri alimentare : 32
- Bunuri nealimentare: 103
- Servicii alimentare: 16
- Servicii nealimentare: 326
- Servicii financiare: 19
- Alte segmente: 10
Interesant este faptul că în urma cercetării celor 506 reclamații, întemeiate au fost doar 54 iar 156 dintre ele au fost soluţionate amiabil. Neîntemeiate au fost 164, redirecţionate către alte instituţii sau alte comisariate judeţene au fost 85 iar 28 dintre ele au fost clasate. Chiar dacă au fost primite anul trecut 19 reclamații sunt în curs de soluționare la început de an 2023.
”În anul 2022 au fost aplicate 1141 sancţiuni contravenţionale, din care 542 de amenzi în valoare totală de 3,356 milioane lei şi 599 de avertismente. Ca urmare a controalelelor generate de reclamaţii s-au aplicat 133 sancţiuni contravenţionale, din care 61 de amenzi în valoare totală de 405.000 lei şi 72 avertismente.” a mai precizat Dumitru Colaxîz/