fbpx
Ştirea zilei

Sute de tulceni chemați la urne duminică: La I.C. Brătianu e referendum pentru demiterea primarului

Buletinele de vot pentru referendumul local pentru demiterea primarului în funcție al comunei I.C. Brătianu, Alexe Iordan, au fost tipărite iar scrutinul va avea loc duminică, 21 august 2022, în intervalul orar 7.00 – 23.00. La urne sunt așteptați circa 900 de alegători (listele electorale se vor actualiza săptămâna aceasta – n.n.) care vor vota într-o singură secție de votare, peste drum de primărie, la Căminul Cultural. Secția de votare este una pentru care autoritățile competente au stabilit că prezintă risc seismic, la fel ca și clădirea primăriei, și nicio autoritate județeană sau locală nu a fost în măsură să răspundă la întrebarea ”de ce nu se amenajează o secție de votare într- o sală de clasă din școală?”, așa cum se întâmplă în majoritatea altor comune. Mai ales că e și vacanță…

Pentru a fi validat referendumul, prezența la urne trebuie să depășească 30% din numărul total al alegătorilor, iar valabil exprimate trebuie să fie cel puțin 25% din numărul total al alegătorilor. Mandatul primarului încetează înainte de termen dacă s-au pronunțat în acest sens cel puțin jumătate plus unu din numărul total al voturilor valabil exprimate, iar rezultatul referendumului a fost validat în condițiile legii.

Scurt istoric

Prefectului județului Tulcea, Alexandru Dan Munteanu a semnat în data de 09.03.2022 ordinul de îndeplinire a condițiilor de organizare a referendumului pentru demiterea primarului în funcție al comunei I.C. Brătianu. Inițiativa referendumului a aparținut unui grup de locuitori cu drept de vot din localitatea I.C.Brătianu. Comisia pentru organizarea referendumului a fost constituită  prin Ordinul de Prefect nr. 175/30.05.2022
Componența  comisie: a fost următoarea: Corina Andreea Buzilă – judecător, reprezentant al Judecătoriei Măcin, Ionel Racheleanu – consilier judeţean, reprezentant al Consiliului Județean Tulcea, Antoaneta Împuşcatu – consilier local, reprezentant al Consiliului  local  I.C. Brătianu și Andrada  Ionele Negotei- consilier juridic asistent, reprezentant al Instituţiei Prefectului Judeţului Tulcea. Prin Hotărârea nr.1 din data de 27.06.2022, comisia pentru organizarea referendumului local având ca obiect demiterea primarului în funcție al comunei I.C. Brătianu, județul Tulcea, a stabilit ziua de 21 august 2022 ca dată pentru desfășurare referendumului, iar pentru acest referendum a fost constituit un Birou Electoral de Circumscripție din care fac parte judecătorul Arcadiu Vitoș – președinte și reprezentanții partidelor politice respectiv Alexandru Popescu de la PNL, Anca Polodeanu de la PSD, Mariana Crăciun de la PMP, Iordana Crăciun de la PV și Maria Enache de la PER.

Cheltuielile pentru referendum – cât impozitele localnicilor pe doi ani

Conform legii, cheltuielile pentru organizarea referendumului local se suportă din bugetul unității administrativ teritoriale. Altfel spus, cei aproximativ 200.000 de lei cheltuiți cu această ocazie vor fi suportați de la bugetul local al comunei I.C. Brătianu, în condițiile în care impozitul încasat anual de la cetățeni pe un an fiscal nu depășește 100.000 de lei.

”Plătim noi acest referendum, comuna I.C. Brătianu, de la bugetul local fiindcă așa este legea. Pentru cei care au inițiat acest referendum și pentru cei care l-au girat legal nu a contat faptul că aceste cheltuieli sunt cât impozitele localnicilor pe doi ani. Este și motivul pentru care m-am adresat instanței de judecată cu privire la acest referendum și aștept soluția instanței. Nu contează că va veni după ce se va consuma acest scrutin, important e să se facă dreptate și dacă dreptatea va fi de partea mea nu voi ezita să mă adresez cu plângere penală organelor de anchetă” a declarat azi primarul în funcție, Iordan Alexe.

Conform art. 162 din Codul administrativ:

„(1) Mandatul primarului încetează ca urmare a rezultatului unui referendum local având ca obiect demiterea acestuia, conform procedurii prevăzute la art. 144 şi 145, care se aplică în mod corespunzător.

(2) Referendumul pentru încetarea mandatului primarului se organizează ca urmare a cererii adresate în acest sens prefectului de locuitorii comunei, orașului sau municipiului, ca urmare a nesocotirii de către acesta a intereselor generale ale colectivității locale sau a neexercitării atribuţiilor ce îi revin, potrivit legii, inclusiv a celor pe care le exercită ca reprezentant al statului.

(3) Cererea cuprinde motivele ce au stat la baza acesteia, numele şi prenumele, data şi locul nașterii, seria şi numărul buletinului sau ale cărții de identitate şi semnătură olografă ale cetăţenilor care au solicitat organizarea referendumului.

(4) Organizarea referendumului trebuie să fie solicitată, în scris, de cel puţin 25% dintre locuitorii cu drept de vot înscriși în Registrul electoral cu domiciliul sau reședința în unitatea administrativ-teritorială”.

 

 

 

 

 

 

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
× CONTACTEAZĂ-NE