Se pare că „vocea” grupurilor, aşa zis civice, de facebook va apune mai curând decât se aşteptau cei care au făcut din astea un mijloc de manevră, mai cu seamă politică. E şi normal, din moment ce până în 2024 nu mai sunt alegeri. Însă lovitura fatală, cel puţin în ceea ce priveşte problemele din municipiu şi care au ţinut interesul tulcenilor aprins mai ales în anul 2020 când au fost alegeri locale, vine de la … o aplicaţie pe telefon – Tulcea City Report – , care poate fi descărcată de AICI
Ce aduce nou această aplicaţie şi mai ales cu ce o face mai specială decât acele grupuri de Facebook pe cere tulcenii sesizau tot felul de probleme edilitare în speranţa că, poate poate, va citi postarea lor şi cineva de la Primăria Tulcea? Acum petiţiile – în număr foarte mare – vin direct la angajaţii primăriei!
În acest weekend, la nici două săptămâni de la lansarea sa oficială, fără niciun fel de promovare pe grupurile de facebook „influente”, care efectiv au ignorat-o, aplicaţia Tulcea City Report a depăşit cinci sute de petiţii!
Pentru început sunt doar zece domenii plus „altele” pentru care se pot trimite petiţii. Un prim bilanţ al problematicii din municipiu, pus la dispoziţie cu amabilitate de viceprimarul George Şinghi, cel care a avut iniţiativa acestui proiect numit Tulcea City Report, arată limpede că trei sunt domeniile pentru care tulcenii fac petiţii: drumurile, domeniul public şi ordinea publică. Deşi termoficare şi transportul public, pentru care de la bugetul local se acordă subvenţii consistente, lăsau în trecut senzaţia că nu sunt manageriate cum trebuie, iată că „vocea tulcenilor” spune altceva.
„Avem la acest moment peste 500 de petiţii din partea cetăţenilor municipiului iar dintre acestea, cum e şi normal, marea majoritate sunt rezolvate. Acestea au fost cu precădere probleme punctuale pentru care nu a fost nevoie de investiţii ci doar de intervenţie din partea celor care au în sarcină aceste aspecte sesizate. Sigur, sunt înregistrate şi petiţii care nu pot fi rezolvate imediat deoarece necesită investiţii, mai mult sau mai puţin consistente, dar pe care le analizăm. Iar tulcenii trebuie să mai afle că acesta este doar primul pas spre digitalizarea serviciilor pe care le oferim cetăţenilor” a declarat George Şinghi, viceprimarul municipiului Tulcea.
În concluzie, cu o rată de rezolvare a problemelor edilitare incomparabil mai mare decât postările de pe Facebook, Tulcea City Report îşi merită banii cum se zice şi chiar se dovedeşte un instrument de lucru eficient în relaţia primărie – cetăţeni.