A început relocarea pontoanelor Navrom Delta de pe faleza Dunării
- mâine, probabil, doar la două pontoane vor acosta navele cu pasageri ce revin la Tulcea de pe cele trei braţe ale Dunării
Cu toate că a trecut de o săptămână la programul de sezon turistic, program ce include plecări suplimentare pe cele trei braţe ale Dunării (pe Sulina chiar două plecări pe zi – n.n.), Navrom Delta a început de azi relocarea pontoanelor pentru a deschide front de lucru constructorului care se ocupă de consolidarea falezei Dunării. Mâine, în prima parte a zilei, vor ajunge la Tulcea nave cu pasageri de pe toate cele trei braţe ale Dunării, Chilia (semirapidă), Sulina şi Sf. Gheorghe (clasice). Foarte probabil să aibă, în plin sezon turistic, doar două pontoane de acostare, din cele patru avute în extrasezon…
„Navrom Delta avea până azi patru pontoane de la care plecau navele noastre pe cele trei braţe ale Dunării, însă de mâine, în cel mai fericit caz, vom avea doar trei, iar în cel mai realist caz probabil doar două pontoane. Am început relocarea pontoanelor 1, 2 şi 3 ale Navrom Delta cu precizarea că doar pontoanele 1 şi 2 vor fi relocate în faţa ARBDD, iar pontonul Europolis va rămâne momentan pe poziţie. Am avut tot sprijinul costructorului pentru relocarea primului dintre pontoane şi probabil acelaşi lucru se va întâmpla şi cu celelalte două, urmând ca unul dintre acestea să fie relocat în altă parte, pentru moment.”, a precizat azi la prânz Nicolae Chichi, directorul Navrom Delta Tulcea.
A crescut nivelul apelor Dunării şi e nevoie de front de lucru pentru constructor
Chiar dacă nivelul apelor Dunării este unul crescut, lucrările de consolidare a falezei nu au fost niciun moment oprite, ba dimpotrivă, constructorul este chiar un pic înaintea graficului de lucrări.
„Constructorul nu are niciun fel de întârzieri datorate creşterii debitului Dunării, ba dimpotrivă chiar a cerut să atace alte fronturi de lucru cu toate că avem acest nivel ridicat al cotelor apelor Dunării. Pentru a nu întârzia lucrările, indiferent de debitul Dunării, noi ca autoritate portuară ne-am preocupat să îi punem la dispoziţie front de lucru şi am notificat operatorii cu privire la faptul că se va înainta cu tonsonul din zona Autogării spre ARBDD” a declarat Dragoş Ioniţă, directorul AZL Sulina.
Transportul de mărfuri şi pasageri în Delta Dunării, în condiţii mai grele
Nu este mai puţin adevărat faptul că toate lucrările de consolidare ale falezei Dunării, ce se află în plină desfăşurare, au creat şi vor crea un anumit disconfort, dar, mai ales, unele pierderi de moment operatorilor economici din port. Cu toate acestea, din punctul de vedere al reprezentanţilor AZL Sulina, transportul de mărfuri şi pasageri în Delta Dunării nu va avea de suferit, chiar dacă, o vreme, se va desfăşura în condiţii mai grele.
„Pentru noi, transportul de mărfuri şi pasageri în Delta Dunării precum şi transportul de persoane în suburbia Tudor Vladimirescu sunt prioritare şi am alocat atât Navrom Delta cât şi STP-ului tronsonul din zona Casa Sindicatelor pentru a-şi desfăşura activitatea. Orice relocare nu este plăcută şi pentru o vreme acest serviciu de transport se va desfăşura în condiţii mai grele„, a mai declarat Dragoş Ioniţă.
Dacă în privinţa Navrom Delta, lucrurile sunt în mare parte rezolvate şi mâine, 8 iunie 2021 cel puţin două pontoane vor fi amplasate la cheul dintre ARBDD şi Casa Sindicatelor, în privinţa pontonului la care va acosta nava Civitas, cea care asigură transferul tulcenilor din suburbie şi retur, urmează să se găsească o soluţie până la sfârşitul săptămânii.