Asociatia GAL OAMENII DELTEI : APEL DE SELECTIE în cadrul Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020

APEL DE SELECTIE
in cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala 2014 – 2020
Masura LEADER , Sub-masura 19.2 – Sprijin pentru implementarea acțiunilor
în cadrul Strategiei de Dezvoltare Locală – GAL Oamenii Deltei
Nr. de referinta al sesiunii: 2/ 2025– M7/6B
Masura lansata: M7/6B “Pastrarea si afirmarea culturii, limbii si identitatii minoritatilor din teritoriul GAL Oamenii Deltei”
Asociatia GAL OAMENII DELTEI, in calitate de beneficiar al proiectului „Acordarea finantarii nerambursabile de catre Autoritatea Contractanta pentru Sub-Masura 19.4 – Sprijin pentru cheltuieli de functionare si animare”, finantat prin FEADR in cadrul PNDR 2014 – 2020, anunta lansarea apelului de selectie pentru Masura M7/6B “Pastrarea si afirmarea culturii, limbii si identitatii minoritatilor din teritoriul GAL Oamenii Deltei”.
Data lansării apelului de selecție: 04.02.2025
Data limită de depunere a proiectelor: 15.02.2025
Important: Termenul de implementare al proiectelor din cadrul Masurii M7/6B, indiferent de natura lor (servicii si / sau investitii) , nu va depasi data de 31.12.2025 (in acest termen este inclusa si ultima plata).
Beneficiari
Solicitanţii eligibili pentru sprijinul financiar nerambursabil acordat prin această măsură sunt:
- Parteneriate/asocieri constituite din cel putin o asociatie care reprezinta interesele unei minoritati din teritoriul GAL Oamenii Deltei si un partener din categoriile de mai jos:
– organizații neguvernamentale;
– autorităţi publice locale
– unitati scolare
- ONG-uri si alte forme juridice definite conform legislației în vigoare care reprezinta interesele minoritatilor
- Autorităţi publice locale şi asociaţiile acestora
Locul și intervalul orar în care se pot depune proiectele: Proiectele vor fi depuse la sediul Asociatiei GAL OAMENII DELTEI: Mun. Tulcea, str.Mircea Voda nr.49, cam. 305, jud. Tulcea, de luni pana vineri, in intervalul orar 09.00 – 12.00.
Alocare totala pe sesiune: 39.926 euro
Suma maximă nerambursabilă care poate fi acordată pentru finanțarea unui proiect: 39.926 euro
Valoarea maximă eligibilă: 39.926 euro/proiect
Intensitatea sprijinului:
100% din totalul cheltuielilor eligibile, pentru investitii negeneratoare de venit
100% din totalul cheltuielilor eligibile, pentru investitii generatoare de venit cu utilitate publica
Cererea de finanțare editabila utilizata, anexa la prezentul apel de selectie, poate fi consultata si descarcata si prin accesarea urmatorului link: http://www.galoameniideltei.ro/ghidul-solicitantului-si-anexele-m7-6b/.
Solicitantii vor utiliza Cererea de finantare aferenta tipului de proiect/investitie, pe care il propune spre finantare, astfel:
- Cererea de finantare_servicii, pentru proiecte de servicii – Anexa E1.1.L, respectiv proiecte care vizează operațiuni necorporale precum organizarea de evenimente, instruiri, formare profesională, informare etc.;
- Cererea de finantare_investitii, pentru proiecte mixte (investiții și servicii) – Anexa 1, care vor fi gestionate ca proiecte de investiții, întrucât existența unei componente de investiții conduce la obligația menținerii obiectivelor investiției pentru o perioadă minimă, stabilită în cadrul de implementare național (ex.: proiecte de cooperare).
Tipul proiectului:
- de servicii
- mixt
Pentru proiectele de servicii, locațiile de implementare a proiectului pot fi stabilite pe teritoriul GAL și/sau în afara acestuia.
Cheltuielile pot fi eligibile și pentru acțiuni realizate în afara teritoriului GAL (numai pe teritoriul României), dacă beneficiul sprijinului se adresează teritoriului GAL.
Pentru proiectele care vizează acțiuni de elaborare de studii, monografii etc., localitățile care fac obiectul studiului propus prin proiect trebuie sa faca parte din teritoriul GAL Oamenii Deltei;
Pentru proiectele care vizează servicii pentru populație, dacă localitățile din care vor fi selectate persoanele care vor beneficia de serviciile menționate în proiect fac parte din teritoriul GAL.
Lolitatea/localitățile pe care se va realiza investiția (așa cum se menționează în Cererea de finanțare) se regăsește/regăsesc pe teritoriul acoperit de GAL Oamenii Deltei.
ATENTIE: Bugetul indicativ al componentei de investiții va fi suplimentat cu totalul bugetului indicativ al componentei de servicii preluat din documentul anexă, decontarea cheltuielilor realizându-se în baza unui buget totalizator al proiectului.
De asemenea, în etapa de implementare a proiectelor mixte, decontarea cheltuielilor aferente componentei de servicii se va realiza doar în baza unui/ unor Raport/ Rapoarte de activitate, conform modelului pentru proiecte de servicii din cadrul prezentului Manual, adaptat în funcție de specificul proiectului.
Tipuri de investiţii şi cheltuieli eligibile
În cadrul unui proiect cheltuielile pot fi eligibile şi neeligibile. Finanţarea va fi acordată doar pentru rambursarea cheltuielilor eligibile, cu o intensitate a sprijinului în conformitate cu prevederile cuprinse in Cap. 2 – Prevederi generale, din prezentul Ghid, în limita valorii maxime eligibile a sprijinului, respectiv 39.926 euro/proiect.
IMPORTANT:
- Cheltuielile bugetate in cadrul proiectelor de servicii vor respecta specificatiile din Anexa_1_ BUGET INDICATIV la Formularul E_1.1_L_Cererea de finantare servicii
- Cheltuielile aferente proiectelor mixte vor fi evidentiate in cadrul Studiului de fezabilitate/D.A.L.I. sau Memoriu justificativ, dupa caz.
Fondurile nerambursabile vor fi acordate beneficiarilor eligibili pentru investiții corporale și/sau necorporale, conform următoarei listei indicative a cheltuielilor eligibile, pentru proiecte privind:
6.1. ACTIUNI IMATERIALE:
6.1.1. Inițierea /dezvoltarea de parteneriate între minoritatile din teritoriul GAL Oamenii Deltei în vederea păstrarii şi afirmarii culturii, limbii şi identităţii proprii;
6.1.2. Dezvoltarea unor reţele de valorificare a patrimoniului cultural al minoritatilor;
6.1.3. Conceperea şi implementarea unor actiuni de sprijinire a exprimării culturale a minorităţilor teritoriului, în scopul revigorării, afirmării si promovarii identităţii etnice (organizare seminarii, conferinte, ateliere de lucru, festivaluri, concursuri, tabere tematice etc);
6.1.4. Actiuni de animare, promovare;
6.1.5. Realizare de studii si cercetari, etc.
6.2. ACTIUNI MATERIALE:
6.2.1. Achiziţionarea de dotări (cort, scena mobila, sistem de sonorizare, sistem de inregistrare video, costume traditionale, instrumente muzicale etc) necesare derulării proiectului;
6.2.2. Lucrari de renovare/amenajare a spatiilor puse la dispozitia proiectului in mod gratuit pentru o perioada de minim 10 ani pentru infiintarea de muzee etnografice care sa reflecte istoria, cultura si traditia minoritatii respective, inclusiv centre mestesugaresti demonstrative;
6.2.3. Achizitionare de echipamente pentru expunerea şi protecţia patrimoniului cultural (ex. vitrine, postamente, sisteme de alarmă etc);
6.2.4. Cazarea, transportul si masa participanţilor;
6.2.5. Realizare de materiale de informare si promovare (pliante, ghidul minoritatilor etc)
Reprezinta cheltuieli eligibile CHELTUIELILE DE PERSONAL ŞI CHELTUIELI ADMINISTRATIVE, aferente perioadei de realizare a acţiunii/proiectului cultural, care îndeplinesc CUMULATIV următoarele condiţii:
- sunt aferente exclusiv perioadei de realizare a acţiunii /proiectului cultural;
- sunt justificate ca fiind oportune şi necesare pentru realizarea acţiunii/proiectului cultural;
- sunt angajate în cadrul proiectului şi deservesc exclusiv proiectul (cheltuieli cu utilităţile -apă, gaz, curent etc. aferente perioadei proiectului pentru spaţiile închiriate în acest scop; lucrări de adaptare a instalaţiilor la tehnica specifică folosită exclusiv pentru proiect; cheltuieli de organizare (pază, protecţie, ordine, salvare, P.S.I etc.) la locaţiile în care se derulează evenimentele pentru perioada desfăşurării evenimentelor etc;
- reprezinta max. 20% din totalul finanţării nerambursabile acordate
- Activităţi de promovare etc
- Costuri privind inchirierea de masini, utilaje, instalatii si echipamente
- Costuri operationale inclusiv costuri de intretinere si chirie
Conform art. 45 (2), (d) din Reg. (UE) 1.305/2013, sunt eligibile investițiile intangibile privind achiziționarea sau dezvoltarea de software și achiziționarea de brevete, licențe, drepturi de autor, mărci.
Conform art. 7 (4) din HG 226/2015 costurile generale ocazionate de cheltuielile cu construcția sau renovarea de bunuri imobile și achiziționarea sau cumpărarea prin leasing de mașini și echipamente noi, în limita valorii pe piață a activului precum onorariile pentru arhitecți, ingineri și consultanți, onorariile pentru consiliere privind durabilitatea economică și de mediu, inclusiv memoriile justificative / studiile de fezabilitate, vor fi realizate în limita a 10% din totalulcheltuielilor eligibile pentru proiectele care prevăd și construcții – montaj și în limita a 5% pentru proiectele care prevad simpla achizitie de bunuri.
Cheltuielile privind costurile generale ale proiectului sunt: cheltuieli pentru consultanță, proiectare, monitorizare și management, inclusiv onorariile pentru consultanta privind durabilitatea economică și de mediu, taxele pentru eliberarea certificatelor, potrivit art.45 din Regulamentul (UE) nr.1305/2013, precum şi cele privind obţinerea avizelor, acordurilor şi autorizaţiilor necesare implementării proiectelor, prevăzute în legislaţia naţională. Cheltuielile pentru consultanta in vederea organizarii procedurilor de achizitii sunt eligibile.
Cheltuielile privind costurile generale ale proiectului, inclusiv cele efectuate înaintea aprobării finanţării, sunt eligibile dacă respectă prevederile art.45 din Regulamentul (UE) nr. 1305 / 2013 şi îndeplinesc următoarele condiții:
- sunt prevăzute sau rezultă din aplicarea legislației în vederea obținerii de avize, acorduri şi autorizații necesare implementării activităților eligibile ale operațiunii sau rezultă din cerințele minime impuse de PNDR 2014 – 2020;
- sunt aferente, după caz: unor studii şi/sau analize privind durabilitatea economică și de mediu, studiu de fezabilitate, proiect tehnic, documentație de avizare a lucrărilor de intervenție, întocmite în conformitate cu prevederile legislației în vigoare;
- sunt aferente activităților de coordonare şi supervizare a execuției şi recepției lucrărilor de construcții – montaj;
Cheltuielile de consultanță şi pentru managementul proiectului sunt eligibile dacă respectă condițiile anterior menționate şi se vor deconta proporțional cu valoarea fiecărei tranşe de plată aferente proiectului.
Important! Studiile de Fezabilitate şi/sau Documentaţiile de avizare a lucrărilor de intervenţie, aferente cererilor de finanţare depuse de solicitanţii publici pentru masurile din SDL GAL Oamenii Deltei, trebuie întocmite potrivit prevederilor legale in vigoare, respective HG nr. 907/2016. (pentru proiecte ce vizeaza tipul de actiune eligibila de la punctul – 6.2.2. Lucrari de renovare/amenajare a spatiilor puse la dispozitia proiectului in mod gratuit pentru o perioada de minim 10 ani pentru infiintarea de muzee etnografice care sa reflecte istoria, cultura si traditia minoritatii respective, inclusiv centre mestesugaresti demonstrative)
Conţinutul-cadru al proiectului tehnic va respecta prevederile legale in vigoare privind continutul-cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii.
Cheltuielile necesare pentru implementarea proiectului sunt eligibile dacă:
- sunt realizate efectiv după data semnării contractului de finanţare şi sunt în legătură cu îndeplinirea obiectivelor investiţiei;
- sunt efectuate pentru realizarea investiţiei cu respectarea rezonabilităţii costurilor;
- sunt efectuate cu respectarea prevederilor contractului de finanţare semnat cu AFIR;
- sunt înregistrate în evidenţele contabile ale beneficiarului, sunt identificabile, verificabile şi sunt susţinute de originalele documentelor justificative, în condiţiile legii.
Tipuri de investiţii şi cheltuieli neeligibile
Cheltuielile neeligibile vor fi suportate integral de către beneficiarul finanţării.
- In cadrul proiectului nu pot fi incluse operatiuni asimilabile masurilor/sub-masurilor excluse de la finantare prin Sub-masura 19.2, in conformitate cu prevederile Fisei tehnice a acestei Sub-masuri.
Conform fisei tehnice a Sub-masurii 19.2, prin LEADER nu pot fi finantate urmatoarele tipuri de operatiuni:
- Sprijin pentru schimburi pe termen scurt la nivelul conducerii exploatatiei si padurilor, precum si pentru vizite in exploatatii si paduri (Art. 14/Reg (UE) 1.305/2013, prevede la alin. (1) “Sprijinul poate fi acordat pentru schimburi pe termen scurt la nivelul conducerii exploatatiei si a padurilor, precum si pentru vizite in exploatatii si in paduri”);
- Servicii de consiliere, servicii de gestionare a exploatatiei si servicii de inlocuire in cadrul exploatatiei (Art. 15/Reg. (UE) 1.305/2013);
- Investitii in dezvoltarea zonelor forestiere si ameliorarea viabilitatii padurilor (Art. 21(a)/ Reg. (UE) 1.305/2013);
- Platile pentru agromediu si clima (Art. 28/Reg. (UE) 1.305/2013);
- Agricultura ecologica (Art. 29/Reg. (UE) 1305/2013);
- Plati Natura 2000 si plati legate de Directiva-cadru privind apa (Art.30/Reg. (UE) 1305/2013);
- Plati pentru zone care se confrunta cu constrangeri naturale sau cu alte constrangeri specifice (Art. 31/Reg. (UE) 1305/2013);
- Platile pentru bunastarea animalelor (Art.33/Reg.(UE) 1305/2013);
- Servicii de silvomediu, servicii climatice si conservarea padurilor (Art.34/Reg.(UE) 1305/2013);
- Sprijin pentru gestionarea riscurilor (Art. 36-39/ Reg.(UE) 1305/2013).
- In cadrul proiectului nu pot fi incluse cheltuieli neeligibile generale, asa cum sunt acestea prevazute in Cap. 8.1. al PNDR 2014 – 2020.
Cheltuielile neeligibile generale, conform prevederilor Cap.8.1 din PNDR, sunt:
- cheltuielile cu achiziţionarea de bunuri și echipamente „second hand”;
- cheltuieli efectuate înainte de semnarea contractului de finanțare a proiectului cu excepţia:
- costurilor generale definite la art 45, alin 2 litera c) a R (UE) nr. 1305 / 2013 care pot fi realizate înainte de depunerea cererii de finanțare;
- cheltuielilor necesare implementarii proiectelor care presupun si infiintare/reconversie plantatii pomicole;
- cheltuielilor pentru activitati pregatitoare aferente masurilor care ating obiectivele art.35 din Reg. (UE) nr. 1.305/2013, care pot fi realizate dupa depunerea Cererii de finantare, conform art. 60, alin. (2) din Reg. (UE) nr. 1.305/2013;
- cheltuieli cu achiziția mijloacelor de transport pentru uz personal şi pentru transport persoane;
- cheltuieli cu investițiile ce fac obiectul dublei finanțări care vizează aceleași costuri eligibile;
- cheltuieli in conformitate cu art. 69, alin. (3) din Reg. (UE) nr. 1.303/2013 si anume:
- dobânzi debitoare, cu excepţia celor referitoare la granturi acordate sub forma unei subvenţii pentru dobândă sau a unei subvenţii pentru comisioanele de garantare;
- achiziţionarea de terenuri construite şi neconstruite, cu exceptia celor prevazute la art. 19 din Reg. (UE) nr. 1.305/2013;
- taxa pe valoarea adăugată, cu excepţia cazului în care aceasta nu se poate recupera în temeiul legislaţiei naţionale privind TVA-ul sau a prevederilor specifice pentru instrumente financiare.
- In cazul contractelor de leasing, celelalte costuri legate de contractile de leasing, cum ar fi marja locatorului, costurile de refinantare a dobanzilor, costurile generale si cheltuielile de asigurare.
Lista investiţiilor şi costurilor neeligibile se completează cu prevederile Hotărârii de Guvern Nr. 226/ 2015 privind stabilirea cadrului general de implementare a Măsurilor Programului Naţional de Dezvoltare Rurală cofinanţate din Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală şi de la bugetul de stat pentru perioada 2014 – 2020.
Cheltuielile neeligibile specifice sunt:
- Achizitionarea de teren
- Achizitionarea de cladiri
Documentele Justificativepe care trebuie să le depună solicitantul odată cu depunerea proiectului, trebuie sa fie in conformitate cu cerintele Fisei masurii M7/6BA din SDL si cu Ghidul solicitantului, anexe la prezentul apel de selectie, in vigoare la data lansarii, disponibile siin format electronic pe site-ul GAL, la sectiunea dedicata: http://www.galoameniideltei.ro/ghidul-solicitantului-si-anexele-m7-6b/.
OPIS documente justificative Cerere de finantare:
Formularul standard al Cererii de Finantare este prezentat in:
– Anexa 1_Cerere de finantare_investitii, pentru proiecte mixte
– Anexa/Formularul_E1.1L_Cerere de finantare_servicii, pentru proiecte de servicii,
dupa caz la prezentul Ghid si este disponibil in format electronic, la adresa www.galoameniideltei.ro.
Dosarul Cererii de finantare contine Cererea de Finantare insotita de anexele tehnice si administrative, conform Listei documentelor_Partea/Punctul E din Cererea de finantare, legate intr-un singur dosar, astfel incat sa nu permita detasarea si/sau inlocuirea acestora.
- DOCUMENTELE OBLIGATORII (dupa caz) care trebuie ataşate Cererii de finanţare_SERVICII, la depunere sunt:
Lista documentelor |
1.Raportul asupra utilizării altor programe de finanțare nerambursabilă (obiective, tip de serviciu, elemente clare de identificare ale serviciului, lista cheltuielilor eligibile, costul și stadiul proiectului, perioada derulării proiectului) întocmit de solicitant, pentru solicitanții care au mai beneficiat de alte programe de finanțare nerambursabilă în perioada de programare anterioară, pentru aceleași tipuri de servicii. |
2.Documente justificative pentru proiectele de servicii finalizate incluse în Raportul asupra utilizării altor programe de finanțare nerambursabilă[1] |
3.Documente care să ateste expertiza experților de a implementa activitățile proiectului (cv-uri, diplome, certificate, referințe, atestare ca formator emise conform legislației naționale în vigoare etc.) |
4.Documente constitutive/ Documente care să ateste forma de organizare* – în funcție de tipul solicitantului (Statut juridic, Act Constitutiv, Cod Unic de Înregistrare, Cod de Înregistrare Fiscală, Înscrierea în Registrul asociațiilor și fundațiilor etc.).
*În acest caz, dacă în timpul evaluării se constată că documentul prezentat de solicitant nu este suficient, evaluatorul va solicita prin informații suplimentare documentul necesar cu elementele pe care trebuie să le conțină. |
5. Oferte conforme – documente obligatorii care trebuie avute în vedere la stabilirea rezonabilității prețurilor. Acestea trebuie să aibă cel puțin următoarele caracteristici:
– Să fie datate, personalizate și semnate; – Să conțină detalierea unor specificații tehnice minimale; – Să conţină preţul de achiziţie, defalcat pe categorii de bunuri/servicii. Ofertele conforme reprezintă oferte comparabile, care răspund cerințelor din punct de vedere al performanțelor și parametrilor din cererea de oferte, al obiectului acestora și din punct de vedere financiar și sunt transmise de către operatori economici reali și care îndeplinesc condițiile de calificare, verificabile de către experții evaluatori. |
6.Certificat constatator emis conform legislației naționale în vigoare, din care să rezulte faptul că solicitantul nu se află în proces de lichidare sau faliment.
Nu se depune în cazul solicitanților înființați în baza OG nr.26/2000 cu privire la asociații și fundații. |
7.Copia actului de identitate a reprezentantului legal*.
*Se acceptă inclusiv versiunea scanată, conform prevederilor Ordonanței de Urgență nr. 41/2016. |
8.Contract/angajament cu primăria, școala, căminul cultural, muzeul/muzeele din localitatea respectivă privind promovarea moștenirii culturale a comunei (este obligatoriu numai pentru proiectele prin care se finanțează studii/ monografii). |
9.Program de promovare (care include planul de informare defalcat pe acțiuni, mijloace, perioade și activități de promovare cu rezultate scontate pentru proiectul depus) (este obligatoriu pentru proiectele care prevăd activități de informare și promovare a unor produse care fac obiectul unei scheme de calitate) |
10.Document din care să reiasă că solicitantul (fermierul/ grupul de fermieri care în anul anterior de plată a/ au beneficiat de plăți directe care depășesc cuantumul de 5.000 euro) este înregistrat la Oficiul Național al Registrului Comerțului (prezintă cod CAEN din care rezultă activitatea agricolă) sau Actul normativ de înființare/actul constitutiv/statutul, din care să reiasă activitatea agricolă. (este obligatoriu pentru proiectele realizate conform art.16 din Reg. 1305/2013) |
11.Documente care atestă dreptul de proprietate/ folosință (contract de concesionare/ comodat/ închiriere/ administrație) pentru exploatația agricolă*
*În situaţia în care primăriile nu pot elibera copia Registrului agricol cu situaţia curentă, se va depune copia ultimei înregistrari a registrului agricol însoţită de adeverinţă emisă de primărie privind situaţia curentă. (este obligatoriu pentru proiectele realizate conform art.16 din Reg. 1305/2013) |
12.Program de promovare (care include planul de informare defalcat pe acțiuni, mijloace, perioade și activități de promovare cu rezultate scontate pentru proiectul depus) (este obligatoriu pentru proiectele care prevăd activități de informare și promovare a unor produse care fac obiectul unei scheme de calitate) |
13.Alte documente justificative, după caz:
1.Declaratia pe proprie raspundere a reprezentantului legal al solicitantului de raportare a platilor catre GAL (Anexa 6) 2. Extrasul din strategie din care rezulta ca investitia este în corelare cu orice strategie de dezvoltare națională / regională / județeană / locală aprobată, corespunzătoare domeniului de investiții, precum si copia documentului de aprobare a Strategiei. 3. Acord de parteneriat /cooperare – Anexa 7 |
Suplimentar, vor fi atasate urmatoarele: “ANEXELE CERERII DE FINANȚARE_SERVICII”, CE VOR FI COMPLETATE DE SOLICITANT
Anexa 1- Buget Indicativ și Fundamentarea bugetului pe categorii de cheltuieli eligibile, corelate cu activitățile și rezultatele proiectului;
Anexa 2 – Declarație pe proprie răspundere a solicitantului;
Anexa 3 – Grafic calendaristic de implementare.
- Documentele obligatorii (dupa caz) care trebuie ataşate Cererii de finanţare_INVESTITII, la depunere sunt:
- Studiu de Fezabilitate / Documentaţie de Avizare pentru Lucrări de Intervenţii (D.A.L.I.) – Anexa 2 întocmite, avizate si verificate in conditiile legii HG nr. 907/2016 si insotite de toate studiile, expertizele, avizele si acordurile specific fiecarui tip de investitie, conform reglementarilor legale in vigoare
sau
- Memoriu justificativ (pentru proiecte fara constructii montaj) – Anexa 3
Atentie! Cursul de schimb valutar utilizat va fi cel publicat de Banca Central Europeana pe internet la adresa: http: www.ecb.int/index.html., din data intocmirii Studiului de Fezabilitate/Documentatiei de Avizarea a Lucrarilor de Interventii/Memoriului Justificativ. |
- Certificat de Urbanism completat și eliberat conform reglementărilor legale în vigoare și aflate în termenul de valabilitate la data depunerii cererii de finanțare.
Atentie! În Certificatul de Urbanism trebuie specificat numele proiectului/investiţiei așa cum este menţionat în Cererea de finantare. De asemenea, vor fi completate clar elemente privind tipul si numarul documentului de urbanism in baza caruia s-a eliberat, actul prin care s-a aprobat acesta. |
3.1. Inventarul bunurilor ce aparţin domeniului public al UAT, întocmit conform legislaţiei în vigoare privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, atestat prin Hotărâre a Guvernului şi publicat în Monitorul Oficial al României.
şi
3.2. Hotărârea Consiliului Local privind aprobarea modificărilor şi / sau completărilor la inventarul bunurilor ce aparţin domeniului public al UAT, cu respectarea prevederilor Art. 115 alin (7) din Legea nr.215/ 2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a administraţiei publice locale, adică să fi fost supusă controlului de legalitate al Prefectului, în condiţiile legii.
Important! HCL de modificare/completare a domeniului public sunt valabile numai ca anexe la inventarul atestat în condiţiile legii (prin Hotărâre a Guvernului).
3.3. Documente doveditoare ale dreptului de proprietate / administrare al ONG-urilor, pe o perioada de 10 ani, asupra bunurilor imobile la care se vor efectua lucrari, conform Cererii de finantare ( in cazul proiectelor de renovare/amenajare a spatiilor puse la dispozitia proiectului , pentru infiintarea de muzee etnografice, incluziv centre mestesugaresti demonstrative)
- Hotărârea Consiliului Local / AGA (in cazul ONG) pentru implementarea si mentenanta proiectului propus spre finantare, respectiv aprobarea Studiului de Fezabilitate/Documentațiile de Avizare pentru Lucrări de Intervenții/ Memoriului justificativ, cu următoarele puncte (obligatorii) – Anexa 4 (model):
– necesitatea şi oportunitatea investiției;
– lucrările vor fi prevăzute în bugetul Solicitantului pentru perioada de realizare a investiției, în cazul în care se obține finanțarea;
– angajamentul de a suporta cheltuielile de întreținere/mentenanță a investiției pe o perioadă de minimum 5 ani de la data efectuării ultimei plăți;
– caracteristici tehnice minimale ale investiției/investițiilor propuse (lungimi, arii, volume, capacităţi etc.);
– nominalizarea şi delegarea reprezentantului legal al solicitantului, comuna/ONG pentru relația cu AFIR în derularea proiectului;
– angajamentul de asigurare a co-finantarii, daca este cazul.
– numărul de locuitori deserviţi de proiect (daca este cazul);
– agenţii economici deserviţi direct de investiţie (dacă este cazul, număr și denumire);
– detalierea activităţilor sociale/culturale desfășurate în ultimele 12 luni, anterioare datei depunerii Cererii de finantare (in cazul Comunelor)
– raport de activitate continand detalierea activităţilor sociale/culturale desfășurate în ultimele 12 luni, anterioare datei depunerii Cererii de finanţare (in cazul ONG)
- Certificatul de înregistrare fiscala
- Încheiere privind înscrierea în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor, rămasă definitivă / Certificat de înregistrare în Registrul Asociatiilor si Fundatiilor
- Actul de infiintare si statutul ONG
- Raport asupra utilizării programelor de finanţare nerambursabilă întocmit de solicitant (va cuprinde amplasamentul, obiective, tip de investiţie, lista cheltuielilor eligibile, costuri şi stadiul proiectului, perioada derulării proiectului), pentru solicitanţii care au mai beneficiat de finanţare nerambursabilă începând cu anul 2007 pentru aceleaşi tipuri de investiţii.
7.1. Notificare privind conformitatea proiectului cu condiţiile de igienă şi sănătate publică
sau
7.2. Notificare că investiţia nu face obiectul evaluării condiţiilor de igienă şi sănătate publică, dacă este cazul.
- Extrasul din strategie din care rezulta ca investitia este în corelare cu orice strategie de dezvoltare națională / regională / județeană / locală aprobată, corespunzătoare domeniului de investiții, precum si copia documentului de aprobare a Strategiei.
- Copie document de identitate al reprezentantului legal al beneficiarului.
- Declaratia pe proprie raspundere a reprezentantului legal al solicitantului de raportare a platilor catre GAL – Anexa 6
- Alte documente justificative
- Acord de parteneriat /cooperare – Anexa 7
CRITERII DE ELIGIBILITATE pe care trebuie sa le indeplineasca un solicitant care solicita sprijin prin aceasta masura, sunt:
CONDITIILE MINIME pe care trebuie sa le indeplineasca un SOLICITANT care solicita sprijin prin aceasta masura, sunt:
- Solicitantul este un parteneriat format din minim doua entitati juridice, conform descrierii de la capitolul 4, dintre care cel putin una reprezinta interesele unei minoritati etnice; Se vor verifica actele juridice de înființare și funcționare, specifice fiecărei categorii de solicitanți, Sectiunea F din Cererea de finantare – Declaratia pe proprie raspundere, sau sectiunea B. Informații privind solicitantul din CF_servicii
- Solicitantul se încadrează în categoria beneficiarilor eligibili; Se vor verifica actele juridice de înființare și funcționare, specifice fiecărei categorii de solicitanți, Sectiunea F din Cererea de finantare – Declaratia pe proprie raspundere sau sectiunea B. Informații privind solicitantul din CF_servicii
- Solicitantul va depune un acord de cooperare/parteneriat care face referire la o perioadă de funcționare cel puțin egală cu perioada pentru care se acordă finanțarea; Se vor verifica actele/acordul de cooperare/parteneriat –Anexa 7 model, atasat la Cererea de finantare
- Solicitantul va prezenta un plan de actiune pentru atingerea obiectivelor masurii; Se va verifica planul de actiune descries in SF/DALI/Memoriul Justificativ sau cap. 4.4 din Cererea de finantare- servicii
- Proiectul propus de parteneriat se va desfasura pe o perioada de maxim 3 ani; Se va verifica perioada propusa in SF/DALI/Memoriul Justificativ sau Cererea de finantare_servicii
- Proiectul propus de parteneriat trebuie sa fie prevazut intr-o strategie locala. Se va verifica Extrasul din strategie care confirma ca investiția este în corelare cu strategia locala, corespunzătoare domeniului de investiții si Copia hotararii de aprobare a strategiei.
- Investitia trebuie sa se realizeze in teritoriul GAL OAMENII DELTEI; Se va verifica daca investitia/proiectul se realizeaza la nivel de UAT de pe teritoriul GAL OAMENII DELTEI.
Se va verifica:
Inventarul bunurilor ce aparţin domeniului public al UAT, insotit de Hotărârea/Hotararile Consiliului Local privind aprobarea modificărilor şi/sau completărilor la inventar (daca e cazul), cu respectarea prevederilor Art. 115 alin (7) din Legea nr.215/ 2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a administraţiei publice locale, adică să fi fost supusă controlului de legalitate al Prefectului, în condiţiile legii.
Important! HCL de modificare/completare a domeniului public sunt valabile numai ca anexe la inventarul atestat în condiţiile legii (prin Hotărâre a Guvernului).
sau
Documente doveditoare ale dreptului de proprietate/dreptul de uz, uzufruct, superficie, servitute/administrare al ONG-urilor, pe o perioada de 10 ani, asupra bunurilor imobile la care se vor efectua lucrari de: renovare/amenajare a spatiilor puse la dispozitia proiectului , pentru infiintarea de muzee etnografice, incluziv centre mestesugaresti demonstrative, conform Cererii de finantare;
- Pentru proiectele de servicii, locațiile de implementare a proiectului pot fi stabilite pe teritoriul GAL și/sau în afara acestuia. Se va verifica Cererea de finantare_servicii
- Loclitatea/localitățile in care se va realiza investiția (așa cum se menționează în Cererea de finanțare) se regăsește/regăsesc pe teritoriul acoperit de GAL Oamenii Deltei – Se va verifica Cererea de finantare_servicii
- Solicitantul trebuie să se angajeze ca va asigura mentenanta investitiei ce are ca obiect lucrari de: renovare/amenajare a spatiilor puse la dispozitia proiectului si dotari, pe o perioada de minimum 5 ani de la data ultimei plati; Se va verifica dacă solicitantul a depus angajamentul de a suporta cheltuielile de mentenanță a investiţiei pe o perioadă de minimum 5 ani de la data efectuării ultimei plăți. Îndeplinirea acestui criteriu va fi demonstrată în baza documentelor Hotărâre a Consiliului Local/ Hotărârea Adunării Generale, specific ONG, pentru implementarea proiectului cu referire la următoarele puncte (obligatorii):
- necesitatea şi oportunitatea investiţiei
- lucrările vor fi prevăzute în bugetul solicitantului pentru perioada de realizare a investiţiei, în cazul în care se obţine finanţarea
- angajamentul de a suporta cheltuielile de întreţinere/mentenanță a investiţiei pe o perioadă de minimum 5 ani de la data efectuării ultimei plăți
- caracteristici tehnice ale investiției/investițiilor propuse (lungimi, arii, volume, capacităţi etc.);
- nominalizarea şi delegarea reprezentantului legal al solicitantului pentru relaţia cu AFIR în derularea proiectului
- detalierea activităţilor sociale/culturale desfășurate în ultimele 12, luni, anterioare datei depunerii Cererii de finanţare
- numarul de locuitori deserviti de proiect
- Solicitantul nu trebuie sa fie in insolventa sau incapacitate de plata; Se vor verifica Declarația pe propria răspundere – Sectiunea F din Cererea de finantare, Buletinul Procedurilor de Insolvență.
- Investiția trebuie sa se încadrează în cel puțin una dintre acțiunile eligibile din fișa măsurii din SDL; Se vor verifica SF/DALI/ Memoriul Justificativ, Fisa masurii din SDL, Cererea de finantare -servicii
- Investiția trebuie să demonstreze necesitatea, oportunitatea și potențialul economic al acesteia. Se vor verifica SF/DALI/Memoriul Justificativ, Fisa masurii din SDL, Cererea de finantare_servicii
Procedura de selecție aplicată de Comitetul de selecție al GAL
Procesul de evaluare si selectie la nivel de GAL OAMENII DELTEI se deruleaza conform prevederilor cuprinse in“Procedura de evaluare si selectie GAL”, in vigoare la data lansarii apelului de selectie, anexa la prezentul apel de selectie, care poate fi consultata si in format electronic accesand urmatorul link: http://www.galoameniideltei.ro/ghidul-solicitantului-si-anexele-m6-6a/.
Selecția proiectelor se va face aplicând regula de „dublu cvorum”, respectiv pentru validarea voturilor, este necesar ca în momentul selecției să fie prezenți cel puțin 50% din membrii Comitetului de Selecție, din care peste 50% să fie din mediul privat și societatea civilă, organizațiile din mediul urban reprezentând mai puțin de 25%.
Dupa inchiderea sesiunii de depunere a proiectelor, se va trece la etapa de verificare a eligibilitatii. Termenul de evaluare a proiectelor este de maxim 30 de zile lucratoare de la data incheierii sesiunii de depunere. Daca se considera necesar, expertii evaluatori pot solicita informatii suplimentare solicitantilor, termenul de raspuns incadrandu-se in termenul total de evaluare.
In vederea verificarii veridicitatii datelor cuprinse in anexele tehnice si administrative ale cererii de finantare, se pot efectua de catre expertii evaluatori vizite pe teren. Concluzia privind eligibilitatea proiectelor se va consemna numai dupa efectuarea vizitei pe teren, daca este cazul.
Toate verificările efectuate de către evaluatorii GAL vor respecta principiul de verificare “4 ochi”, respectiv vor fi semnate de către doi experți – un expert care completează și un expert care verifică.
Rezultatele procesului de selecție se consemnează în Raportul de selecție. Acesta va fi semnat și aprobat de către toți membrii prezenți ai Comitetului de Selectie a proiectelor. Raportul de selecție va fi datat, avizat și de către Managerul GAL OAMENII DELTEI. Toate proiectele selectate de GAL OAMENII DELTEI, indiferent de specificul acestora, vor fi depuse la OJFIR / CRFIR pe raza caruia se va realiza proiectul, dar nu mai tarziu de 15 zile calendaristice de la data aprobarii Raportului de selectie final intocmit de GAL.
Solicitantii ai caror proiecte au fost declarate neeligibile sau care se considera ca au fost dezavantajati in procesul de evaluare, pot depune contestatii la sediul GAL in maximum 5 zile lucratoare de la data primirii notificarii privind neselectarea proiectului.
Contestaţiile vor fi depuse la sediul GAL, din Mun. Tulcea, str, Mircea Voda jnr. 49, cam. 305, jud. Tulcea, de luni pana vineri, in intervalul orar 09.00 – 12.00.
Termenul de solutionare a contestatiilor este de maxim 10 zile lucratoare, de la data inregistrarii acestora la secretariatul GAL.
Vor fi considerate contestatii si analizate in baza prezentei proceduri doar acele solicitari care contesta elemente legate de neconformitatea, eligibilitatea proiectului depus, punctarea unui/unor criterii de selectie, stabilirea valorii/cuantumului criteriilor de departajare, valoarea proiectului declarata eligibila/valoarea sau intensitatea sprijinului public acordat pentru proiectul depus. Contestatiile vor fi instrumentate de catre un expert GAL cu atributiuni specifice din cadrul Compartimentului administrativ. Contestatiile depuse in termen, impreuna cu solutia propusa de catre expertul evaluator GAL, vor fi inaintate in maxim 2 zile lucratoare Comisiei de solutionare a contestatiilor. Acestea vor fi insotite de documentele justificative aferente, precum si de o situatie centalizatoare a tuturor contestatiilor depuse.
Rezultatele procedurii de evaluare a contestatiilor vor fi consemnate in Raportul de contestatie, care va fi publicat pe site-ul GAL in sectiunea distincta cu acelasi nume http://www.galoameniideltei.ro/rapoarte-de-contestatie/.
CRITERIILE DE SELECȚIE GAL si punctajul aferent:
Toate proiectele eligibile vor fi punctate în acord cu criteriile de selecţie aprobate conform Fisei masurii M7/6B, iar sistemul de punctare este următorul:
NR.
CRT. |
CRITERIU DE SELECTIE | PUNCTAJ |
CS.1. | Beneficiari care pun la dispozitia proiectului in mod gratuit spatii/cladiri pentru amenajare ca muzee etnografice/centre mestesugaresti demonstrative etc pentru o perioada mai mare de 10 ani | 10 |
CS.2. | Relevanta planului de actiune (SF/DALI/MJ,E1.1L) pentru atingerea obiectivelor masurii | 30 |
CS.3. | Calitatea planului de actiune (SF/DALI/MJ,E1.1L), reflectata inclusiv prin caracterul inovativ al actiunilor | 30 |
CS.4. | Capacitatea de implementare a planului de actiune (SF/DALI/MJ,E1.1L) propus | 30 |
TOTAL PUNCTAJ | 100 p |
Pentru această măsură pragul minim este de: 10 puncte si reprezinta pragul sub care niciun proiect nu poate beneficia de finantare nerambursabila.
Selectia proiectelor se va face in ordinea descrescatoare a punctajului de selectie.
In cazul proiectelor cu acelasi punctaj, departajarea se va face in ordine descrescatoare a numarului de minoritati locale carora li se adreseaza actiunile incluse in proiect.
ATENŢIE! Toate activităţile pe care solicitantul se angajează să le efectueze prin investiţie, atât la faza de implementare a proiectului cât şi în perioada de monitorizare, activităţi pentru care cererea de finanţare a fost selectată pentru finanţare nerambursabilă, devin condiţii obligatorii. |
În situaţia în care, la verificarea oricărei cereri de plată, sau la verificările efectuate în perioada de monitorizare, se constată că aceste condiţii nu mai sunt îndeplinite de către proiect sau beneficiar, plăţile vor fi sistate, contractul de finanţare va fi reziliat şi toate plăţile efectuate de AFIR până la momentul constatării neregularităţii vor fi încadrate ca debite în sarcina beneficiarului, la dispoziţia AFIR.
Data și modul de anunțare a rezultatelor procesului de selecție
Rezultatele evaluarii proiectelor vor fi comunicate prin postarea pe pagina web GAL, la sectiunea cu acelasi nume, a Raportului de selectie: http://www.galoameniideltei.ro/rapoarte-de-selectie/.
Rezultatele procesului de selectie vor fi comunicate solicitantilor prin transmiterea de notificari, care vor contine, pentru proiectele declarate neeligibile, motivele pentru care proiectele nu au fost selectate – se vor mentiona criteriile de eligibilitate care nu au fost indeplinite sau punctajul obtinut pentru fiecare criteriu de selectie – precum si perioada de depunere si solutionare a contestatiilor.
In urma procesului de solutionare a contestatiilor, rezultatele vor fi comunicate prin postarea pe pagina web GAL, la sectiunea cu acelasi nume a Raportului de contestatie: http://www.galoameniideltei.ro/rapoarte-de-contestatie/.
Dupa aparitia Raportului de contestatie pe site-ul GAL, solutia ramane definitiva, iar rezultatele procesului de selectie finala vor fi consemnate in Raportul final de selectie, publicat pe site-ul GAL, in sectiunea cu acelasi nume: http://www.galoameniideltei.ro/rapoarte-de-selectie/.
Notificarile vor fi transmise cu confirmare de primire din partea solicitantilor, in termen de maxim 5 zile lucratoare de la data afisarii Raportului de selectie final.
DATE DE CONTACT – GAL OAMENII DELTEI, unde beneficiarii pot obține informații suplimentare sunt:
Sediu social: Com. Chilia Veche, str. Dunării, nr. 64, judet Tulcea, C.P.827050
Sediu administrativ: Mun. Tulcea, str. Mircea Voda nr. 49, cam. 305, jud. Tulcea
Telefon: 0723.519.948
E-mail: office@galoameniideltei.ro
Website: www.galoameniideltei.ro
[1] Aceste documente trebuie să conțină date concrete privind obiectivul proiectului, locația și perioada de desfășurare, numărul de acțiuni, număr de participanți etc, în funcție de tipul serviciului.(de ex. contracte, rapoarte de activitate etc.).