fbpx
Ştirea zilei

Trecerea cu bacul I.C. Brătianu – Galați sabotată de … Armată!

Încă de sâmbătă, unul din bacurile care asigură traversarea Dunării între localitățile I.C. Brătianu și Galați, cel al Armatei (Forțele Terestre) a fost scos din activitate astfel încât transferul mijloacelor de transport de pe un mal pe altul al Dunării a rămas într-un bac mic, Poienari 2, și un bac mare, Oltișoru 2. Pentru cei care au ales acest traseu de revenire de la mare sau din deltă ziua de duminică a fost un adevărat calvar. Dar nici săptămâna aceasta lucrurile nu s-au schimbat în bine…

Din cauza defectării bacului militar și a cotelor scăzute ale Dunării, nu se mai poate respecta programul de trecere”, a anunțat ieri conducerea Navrom Bac. Aceasta a fost vestea proastă. Pe lângă aceasta a venit și vestea bună și anume aceea că traversarea fluviului se efectuează de ieri noapte în regim non-stop.
”După ora 22,00, trecerile cu bacul se fac la tarif de zi. La orele impare (23,00, 1,00, 3,00 și 5,00), bacurile pleacă de la malul tulcean (comuna I.C. Brătianu), iar la orele pare (24,00, 2,00 și 4,00), de pe malul gălățean.” au mai anunțat oficialii Navrom Bac.

Navrom Bac pierde bani din ”afacerea” cu MApN

Trebuie precizat faptul că nu este pentru prima dată când trecerea cu bacul I.C. Brătianu – Galați este sabotată de … Armată! Bacul militar s-a mai defectat și luna trecută, din motive ce nu au fost expuse public de către cei de la Forțele Terestre ale Ministerului Apărării Naționale, probabil din motiv de ”secret militar”, însă activitatea, care ar trebui să aducă venituri societății comerciale care operează trecerea cu bacul, este afectată.  Asta pentru că Navrom Bac operează traversarea Dunării aât pe relația I.C. Brătianu – Galați și retur, cât și pe relația Isaccea – Orlovca și retur. Între Isaccea și Orlovca, până în iunie a operat doar un singur bac și anume Noviodunum. Din ordinul premierului României și la ordinul ministrului Apărării, un al doilea bac, cel al Forțelor Terestre, ar fi trebuit să ajungă la Isaccea pentru a suplimenta cursele între cele două localități de frontieră. Din motive care au legătură și cu războiul din Ucraina, un bac militar românesc pe malul ucrainean ar fi putut fi ușor confundat cu un bac militar ucrainean și de aici un risc asumat pentru personalul navigant și nu numai. Din acest motiv, la Isaccea a fost transferat bacul Oltișoru 3 care să asigure traversarea Dunării alături de Noviodunum, iar bacul militar a ajuns să opereze pe relația I.C. Brătianu – Galați și retur. Din toată această ”afacere” Navrom Delta pierde pe două planuri: la trecerea cu bacul de la Isaccea – Orlovca, pentru traversarea Dunării cu Oltișoru 3 nu încasează nimic, figurând, în principiu, ca și bacul MApN, în timp ce bacul MApN, care înlocuiește Oltișoru 3 de la Galați – I.C. Brătianu, nu e funcțional și nu aduce, evident, niciun venit Navrom Bac. Din acest motiv, cel puțin în această lună august în care trecerea cu bacul pe relația I.C. Brătianu – Galați este foarte aglomerată, se pune problema tot mai serios ca bacul Oltișoru 3 să fie readus de la trecerea cu bacul de la Isaccea – Orlovca.

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
× CONTACTEAZĂ-NE