Tulcea

Cea mai mare navă de instalare a cablurilor construită la Tulcea

Vard Tulcea a livrat ieri dimineață comanda 872 (tbn. Leonardo da Vinci), reprezentând o navă de instalare a cablurilor pe  fundul marilor si oceanelor, foarte versatilă pt ca poate instala cabluri optice (aproximativ 500 tone)  şi cabluri de putere (aproximativ 14000 tone), mixt sau separat.

Dimensiunea navei este: L = 171m, l = 32 / 34m, cu o capacitate de cazare la bord pentru 120 de persoane.

“Nava va fi transferată către Vard Brattvag, unde vor fi instalate două carusele, unul având capacitatea de 10.000 tone și diametrul de 29 metri , iar al doilea de 7.000 tone și diametru 25 metri și unde va fi finalizată, testarea pe mare și livrarea către clientul Prysmian fiind programată în anul următor.

Nava este echipată cu sistem de instalare a cablurilor în zone izolate și cu sistem avansat de propulsie hibridă DP3, care include pachetul de baterii și sistemul electric diesel obișnuit. Nava este echipată cu 2 bowthrustere , 2 thrustere retractabile și 3 azipod pentru propulsie”, se arată într-un comunicat al Vard Tulcea.

Vard Tulcea a livrat nava cu scopul de lucrări contractuale complet, cu toate echipamentele instalate, inclusiv cu lucrări de izolații, cablurile instalate, ţevile exotice și HVAC

Photo © Bogdan VASILESCU/VARD

Prysmian a făcut anunţul despre acest proiect încă de ieri.

“Deoarece industria cablurilor este mereu în mișcare, Prysmian Group este mereu în mișcare. Se estimează că piața de cablu submarină va ajunge la 26,16 miliarde USD până în 2025, ceea ce reprezintă o rată anuală de creștere (CAGR) de puțin peste 12%.
Ca lider mondial în sectorul sistemelor de cablu energetic și telecom cu experiență de zeci de ani, Prysmian inovează constant pentru a anticipa nevoile acestei piețe în expansiune rapidă.
Grupul este activ în special în domeniul noilor soluții de instalare de pe tot globul, iar cunoștințele sale de stabilire a cablurilor submarine nu sunt deloc. Cu trei dintre cele mai specializate nave de cablu care funcționează deja (Giulio Verne, Cable Enterprise și Ulisse). Prysmian are acum o a patra navă în construcție, Leonardo da Vinci, care va consolida flota până în 2Q 2021.
“Leonardo da Vinci va fi cel mai eficient strat de cablu din lume și va sprijini creșterea pe termen lung a Grupului în activitatea de instalare a cablurilor submarine, consolidând leadershipul nostru pe piețele de parcuri eoliene în larg.” – HAKAN OZMEN Proiecte EVP BU.
Cu faza de proiectare de bază finalizată, tăiere din oțel și lucrări preliminare în curs de desfășurare și punerea chilei demarate în septembrie 2019, nava de 171 de metri cu un fascicul de 34 de metri reprezintă o investiție totală de peste 170 de milioane de euro și este construită de Vard Norway SA, parte a Grupului Fincantieri.
„Acest nou atu strategic va consolida conducerea Grupului și va spori capacitatea operațiunilor noastre de cablu submarin”
Hakan Ozmen, Proiectul EVP BU, Prysmian Group.
Echipamentul de manipulare și instalare a cablurilor navei a fost dezvoltat și conceput de către Prysmian pentru a-și spori capacitatea de instalare a cablurilor submarine. Într-adevăr, va fi posibil să se obțină operațiuni de precizie mai ridicată și să permită transportarea mai multor cabluri datorită celei mai mari capacități de încărcare a cablurilor. Odată finalizată, noua navă va fi cea mai avansată navă de așezare a cablurilor datorită unei serii de caracteristici de ultimă oră:
2 platforme rotative de 7.000 și 10.000 tone pentru a asigura cea mai mare capacitate de carusel de pe piață. Nava este echipată pentru a realiza cele mai profunde instalații de cabluri de putere de până la 3.000 de metri, de asemenea, datorită tehnologiei de cabluri de nouă generație blindată cu material compozit, bazat pe fibre de aramidă.
Capacitatea de capstan de până la 100 de tone este dublă față de media industriei.
Bollard de aproximativ 200 de tone, mai mult decât dublul celui din Giulio Verne, are cea mai mare capacitate de tragere / remorcare din clasa sa.
Sistem DP3. Nava va fi clasificată pentru redundanța îmbunătățită a sistemelor de generare a energiei electrice și de control pentru poziționare dinamică de rezervă.
Propulsie hibridă cu 6 generatoare și 2 sisteme de stocare a energiei (750 kW fiecare) pentru un total de 21 MW. Pachetele de baterii acumulează „bărbieritul de vârf” atunci când cererea de energie este ridicată, permițând vasului o utilizare limitată a generatoarelor în condiții de operare specifice, rezultând astfel un consum și emisii mai reduse de combustibil.
Proiectat cu o autonomie operațională de 90 de zile și o viteză de tranzit peste 14 noduri care poate duce la un timp de transport redus de la fabrică la șantier, îmbunătățind eficiența generală a proiectului.
Două hangaruri închise pentru vehicule operate de la distanță (ROV-uri)
Un helideck certificat pentru decolare și aterizare de tip Sikorsky S92 (18 pasageri) și AW 101.
Confortul și siguranța echipajului sunt alte priorități înalte, iar cazarea la bord pentru 120 de persoane este proiectată pentru a oferi spații de lucru ample și zone de recreere, inclusiv o sală de gimnastică complet echipată, auditorium, sală de jocuri, cameră de zi și lounge pentru ofițeri.
O ACTIV STRATEGICĂ
„În concordanță cu identitatea Prysmian Group, Leonardo da Vinci este inovator și avangardist în orice moment. Cu o gamă de instalații de înaltă tehnologie Prysmian și echipamente de înmormântare, precum Hydroplow, Heavy Duty Plough, Sea Mole și Otter, acest nou atu strategic va consolida conducerea Grupului și va stimula capacitatea operațiunilor noastre de cablu submarine prin asigurarea activităților de instalare în timp ce realizarea livrării și executării la timp ” încheie Hakan Ozmen”.

Tags

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Articles

Back to top button
Close
Close