De interes pentru angajatori: Ordonanţă pentru şomajul tehnic

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a anunţat azi faptul că în concordanţă cu ordonanţa ce a fost aprobată ieri, indemnizaţia de şomaj tehnic este suportată de stat, iar angajatorul poate suplimenta indemnizaţia de şomaj. Au mai fost modificate prevederile referitoare la indemnizaţia de şomaj tehnic, pentru salariaţi şi alte persoane asigurate, plata stimulentului de inserţie, venitul minim garantat, concediul pentru supravegherea copiilor precum şi alte drepturi de asigurări sociale.
Potrivit OUG nr. 30/2020, în cazul suspendării temporare a contractului individual de muncă din iniţiativa angajatorului ca urmare a crizei epidemiologice cauzată de coronavirus, salariaţii pot beneficia de o indemnizaţie de 75% din salariul de bază, care se suportă din bugetul asigurărilor pentru şomaj, dar suma nu poate depăşi 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat.
Potrivit Art. I pct. 3 din OUG nr. 32/2020, angajatorii au posibilitatea suplimentării indemnizaţiei de şomaj tehnic cu diferenţa până la nivelul de 75% din salariul de bază, dacă bugetul angajatorului permite acest lucru.
Documentele necesare pentru acordarea şomajului tehnic pot fi depuse începând de miercuri, 1 aprilie. Un angajator care are contracte individuale de muncă trebuie să depună: o cerere, declaraţie pe proprie răspundere şi lista angajaţilor la agenţiile judeţene din judeţele unde îşi desfăşoară activitatea.
Cei care au contracte individuale de muncă, PFA, ÎI și cei cu drepturi de autor o să depună electronic o cerere şi o declaraţie pe proprie răspundere la AJOFM, din judeţul în care îşi desfăşoară activitatea
În urma cererilor depuse fondurile vor fi primite în maximum 15 zile, iar angajatorul va face plata către angajat în trei zile.

IMPORTANT

Acum beneficiază toți salariaţii angajatorilor care reduc sau întrerup activitatea total sau parţial ca urmare a efectelor epidemiei, pe perioada stării de urgenţă.
-Daca are mai multe CIM şi cel puţin unul este activ – NU beneficiază,
-Daca are mai multe CIM şi toate sunt suspendate – beneficiază aferent CIM cel mai avantajos.
– angajatorul, dacă are fonduri poate suplimenta până la minimum 75% din salariu conform postului.
– plata pt angajatori se face către bănci comerciale în cel mult 15 zile de la depunere şi angajatorii plătesc în maximum 3 zile lucrătoare către salariați.
– angajatorii care au angajați cu CIM – depun la AJOFN
– altă modalitate prevăzută de lege – depun la AJPIS
– angajatorii își asumă răspunderea pt corectitudinea şi veridicitatea datelor înscrise.
– Documenetele se depun prin poştă electronică.

Show More

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Related Articles

Back to top button
Close
Close