Moment istoric: Trecerea RO-RO Isaccea – Orlivka deschisă oficial!
- prima trecere a fost a unor TIR-uri din România în Ucraina
Societatea gălăţeană Navrom Bac a realizat azi prima trecere a frontierei în regim bac între localitățile Isaccea (Romania) și Orlivka (Ucraina).
Este vorba despre concretizarea proiectului „Amenajarea punctului internațional de trecere a frontierei de stat româno–ucrainiene pentru pasageri și marfă în regim de bac între localitățile Isaccea (România) și Orlivka (Ucraina)”, cod SMIS 131317 prin care punctul de trecere de la Isaccea a devenit operaţional.
Este un moment istoric nu doar pentru oraşul Isaccea ci pentru Judeţul Tulcea şi România deoarece realizarea unei Treceri RO RO între Isaccea şi Orlovka scurtează drumul dintre cele două localităţi cu câteva zile pentru transportul de mărfuri!
„Dacă trecerea Dunării cu bacul ar dura pentru persoane câteva minute doar în condiţiile în care acum distanţa dintre cele două localităţi se parcurge în câteva ore bune fiind trecute trei treceri ale frontierei, pentru transportul de mărfuri beneficiile sunt mult mai mari. Adică se reduc timpii la câteva ore de la câteva zile, în unele cazuri chiar şi o săptămână”, declara la începutul anului Ion Lungeanu, manager de proiect.
Toate aceste beneficii de care vorbea în februarie managerul de proiect au devenit de azi palpabile după ce au fost obţinute avizele finale specifice autorităţilor statului implicate în funcţionarea efectivă a acestui punct de trecere frontieră şi el a fost dat în mod oficial în folosinţă.
Potrivit directorului Marilena Vasilache de la Navrom Bac SRL Galaţi, societatea beneficiară a proiectului „Amenajarea punctului internațional de trecere a frontierei de stat româno–ucrainiene pentru pasageri și marfă în regim de bac între localitățile Isaccea (România) și Orlivka (Ucraina)”, prima trecere a frontierei în regim bac între localitățile Isaccea (Romania) și Orlivka (Ucraina) a fost a unor TIR-uri încărcate cu hidroxid de aluminiu care au trecut de pe malul românesc al Dunării pe malul ucrainean acolo unde este un alt internațional de trecere a frontierei de stat, similar celui de la Isaccea.
„Prima trecere a frontierei în regim bac s-a realizat neaşteptat de repede, chiar şi pentru noi: 3 minute ambarcarea, 7-8 minute traversarea și 3 minute debarcarea. Cu totul, ce ține de noi, undeva la un sfert de oră. O diferenţă foarte mare pentru transportul de mărfuri din moment ce aceeaşi distanţă era parcursă prin trei vămi cel puţin în două zile şi uneori chiar şi într-o săptămână” a declarat Marilena Vasilache.
Trebuie spus şi ce s-a mai realizat prin acest proiect cu o valoare a cofinanțării UE de 4.649.837,55 lei prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM): modernizarea portului non-TEN-T, execuția lucrărilor de amenajarea a punctului de trece a frontierei de stat româno-ucrainiene cu 1 clădire administrativă, 1 clădire control amănunțit autoturisme și microbuze, 1 clădire azilanți, 2 grupuri sanitare, 13 cabine de control, 1 magazie, 1 padoc câini, 4 copertine, 1 spațiu comercial, precum şi utilități aferente clădirilor ce vor fi construite, plus amenajare exterioară.