fbpx
Tulcea

Victor TARHON – PMP: Aeroportul „Delta Dunării” Tulcea înapoi la Ministerul Transporturilor

- articol de informare electorală

Aeroportul „Delta Dunării” Tulcea este singurul aeroport din România fără curse regulate

Aeroportul care poartă numele zonei turistice pe care ar trebui să o deservească și să contribuie la dezvoltarea județului Tulcea, este un aeroport cu trecut, dar cu prezent și viitor incert.

Despre Aeroportul „Delta Dunării” Tulcea se poate vorbi cu mândrie, doar la timpul trecut. Deschis acum mai bine de o jumătate de secol, în anul 1952 era un punct important de zbor. Operau în jur de 30 de curse regulate care transportau pasageri și marfă spre Constanța, Galați, București, dar și avioanele de tip cargo cu produse din Deltă: icre, pește, stuf spre China. În 1973 pe aeroport aterizau aeronave de tip Boeing şi BAC de capacitate medie.

După 23 de ani, mare parte din cele 13 aeroporturi trecute sub autoritatea consiliilor județene prin H.G. 398 / 1997 s-au dezvoltat, modernizat, au înflorit, dacă ne referim doar la Cluj – Napoca, Iași, Sibiu, Suceava care desfășoară numeroase curse regulate interne și externe.

La noi…după 23 de ani de încercări la nivel de Consiliu Județean, Tulcea are un aeroport nefuncțional, unde se alocă milioane de euro pentru întreținere, este singurul aeroport din România fără curse regulate, care are într-un an aproximativ 150 de pasageri, mai puțini decât încap într-un singur zbor cu o aeronavă Boeing.

Deși a trecut printr-un proces de modernizare a infrastructurii și este certificat ca aeroport deschis traficului internaţional,  Aeroportul „Delta Dunării” Tulcea rămâne aeroportul fără pasageri.

Revolta tulcenilor este justificată – AȘA NU SE MAI POATE! Tulcenii aflați în diaspora vor să se întoarcă la locurile natale și la cei dragi, fără să străbată jumătate de țară. Pentru agenții economici care au salariați de peste hotare, funcționarea aeroportului este esențială. Societatea comercială VARD Tulcea SA și subcontractorii, cu mii de salariați și din afara țării, își transferă angajații din/ spre București – Otopeni, irosind timp și resurse financiare, în loc să poată ateriza direct pe aeroportul din Tulcea, din diverse hub-uri aero-portuare ale Europei.

Un alt element extrem de important este acela că aeroportul din Tulcea ar putea deservi și agenții economici ucraineni, dat fiind faptul că cel mai apropiat aeroport din Ucraina este la Odessa. Aeroportul „Delta Dunării” din Tulcea ar putea fi util, mai ales că a devenit funcțional și punctul internațional de trecere tip RO-RO, deschis între localităţile Isaccea (România) şi Orlovka (Ucraina).

În timp ce județele Brăila și Galați fac demersuri repetate pentru construirea în parteneriat a unui aeroport, la Tulcea rămâne nefuncțional, deși ar deservi și județele limitrofe.

Nu putem continua încă 4 ani cu promisiuni și experimente!

Victor Tarhon, candidatul PMP Tulcea la Camera Deputaților, cere întoarcerea urgentă a aeroportului Tulcea sub tutela Ministerului Transporturilor, ca singura soluție care să-l facă operațional și util pentru populație și mediul economic.

Fără această infrastructură care trebuie să asigure accesul la Porțile Deltei Dunării a sute de mii de turiști care vor să ne viziteze, vom rămâne aceeași zonă slab dezvoltată, fără să devenim atractivi din punct de vedere al marilor investitori, fără să ne exploatăm potențialul turistic uriaș.

Material publicat de SC INFOTULCEA SRL TULCEA, Comandat de Partidul Mișcarea Populară, Organizația Județeană Tulcea – Cod AEP 11200012

Related Articles

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
× CONTACTEAZĂ-NE