2023 se anunță a fi un an cu foarte multe provocări pentru antreprenori, iar asta deoarece odată cu trecerea timpului totul se schimbă. Apar tehnologii noi, cele vechi sunt îmbunătățite și totodată au loc schimbări în comportamentul nostru. Fiecare noutate poate produce schimbări majore în ceea ce privește mecanismele de funcționare a tot ce ne înconjoară, inclusiv în publicitate. Așa se face că tot mai mulți antreprenori se întreabă care sunt noutățile care îi așteaptă în 2023 în ceea ce privește marketingul online.
SEO va rămâne, fără doar și poate, un pilon de bază în ceea ce privește promovarea oricărei afaceri. Doar că SEO este mereu într-o continuă schimbare, așa că în 2023 vor fi noutăți ce nu ar trebui să ne ia prin surprindere.
Împreună cu echipa de la Webco Media am decis ca în rândurile următoare să prezentăm 5 dintre cele mai importante tendințe SEO pe care le vom întâlni, cel mai probabil, în 2023:
Cumpărături online
Cumpărăturile online nu mai pot fi considerate de mult timp o tendință, ci a devenit o normalitate deja. Așa se face că astăzi majoritatea tinerilor din România preferă în mod exclusiv cumpărăturile online, dar acest obicei este tot mai des întâlnit și în rândul persoanelor din segmentele de vârstă mai înaintată.
Având în vedere toată această popularitate a cumpărăturilor online, Google și-a propus să ofere o experiență cât mai bună. Așa a apărut Shopping Graph, anume acea zonă din partea superioară a listelor de rezultate, unde găsim diferite produse ale magazinelor online.
Folosind Shopping Graph poți obține mai multe vânzări, ceea ce sigur îți dorești. În plus, se va miza mult pe căutările online cu ajutorul fotografiilor din Google Photo, folosind funcția Lens.
Este important ca site-ul tău să fie pregătit pentru această tendință, așa că va trebui să faci toate modificările și mai ales implementările necesare în acest sens.
Marketing Video
Conținutul video este tot mai des preferat de către utilizatorii ce folosesc internetul pentru a căuta diferite produse sau servicii. De aceea este important ca pe site-ul tău să ai videoclipuri cât mai bine configurate și mai ales marcate în așa fel încât utilizatorii să poată găsi cât mai ușor informațiile care îi interesează.
Indiferent că alegi să încarci videoclipurile pe YouTube sau pe orice altă platformă, este important să știi faptul că utilizatorii obișnuiesc să stea cu până la 88% mai mult timp pe paginile ce conțin clipuri video. De aceea ar trebui să te folosești de potențialul major pe care marketingul video îl va avea în 2023.
Imagini optimizate
Chiar dacă se vorbește de mult timp despre necesitatea unei bune optimizări a imaginilor de pe site-urile web, din păcate puțini sunt proprietarii de site-uri web care iau în seamă aceste recomandări.
În 2023 va fi mai necesar ca niciodată să oferi mai multă atenție imaginilor de pe site-ul tău web. Înainte de toate, este esențial să te asiguri că imaginile folosite de tine pot fi accesate chiar și de către persoanele cu dizabilități sau cu deficiențe de vedere.
De asemenea, este important să folosești un format modern, care să asigure o calitate bună dar și dimensiuni reduse, astfel încât paginile să se încarce rapid.
Fragmente recomandate
Un mod grozav de a atrage trafic pe site-ul tău web este să te folosești de fragmentele recomandate. În ultimul timp, Google include tot mai des fragmente de pe anumite site-uri web în partea superioară a listei de rezultate, așa că acestea pot aduce foarte mult trafic pe site.
Este important, deci, să ai pe site-ul tău web informații valoroase, ce pot fi de mare ajutor vizitatorilor și care să devină ușor fragmente recomandate în listele de căutare, aducându-ți astfel mai mulți vizitatori pe site.
Interogări conversaționale
Unul dintre obiectivele ale motorului de căutare Google este acela de a oferi utilizatorilor o experiență de căutare cât mai bună. Prin urmare, își propune înțelegerea complexității limbajului, astfel încât să ofere utilizatorilor informațiile de care au nevoie.
În acest sens a fost lansat LaMDA, un sistem bazat pe inteligența artificială cu ajutorul căruia se dorește înțelegerea limbajului natural și chiar a dialogului.
Asta înseamnă că va trebui să îți optimizezi site-ul web pentru căutările verbale, care câștigă din ce în ce mai mulți adepți.
Despre tendințele SEO pentru 2023 și mai ales cum pot fi ele implementate pe site poți citi mai multe în articolul de pe blogul Webco Media
.
Articolul a fost preluat de pe GazetadeCluj:
Care sunt tendințele SEO ce ar trebui să te preocupe în 2023