Ministerul Sănătății a lansat o linie telefonică de consiliere psihologică pentru persoanele afectate de pandemie
- declaraţie politică a deputatului USR Tulcea, Eugen Terente
Persoanele afectate de pandemia COVID-19, personalul medical supus condiţiilor de stres sau oricine se confruntă cu presiunea cauzată de pandemie beneficiază de servicii gratuite de sprijin psihologic prin apelarea liniei telefonice cu tarif normal 021 9081.
“Izolarea, pierderea oamenilor dragi, problemele economice, limitările în interacțiunile sociale au avut un efect negativ asupra sănătății mintale a multora dintre noi, aşa cum a subliniat în momentul lansării acetui callcenter ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu. Linia de sprijin psihologic este o unealtă de suport pentru orice român afectat de pandemie pentru că numai împreună, om cu om, vom reuși să trecem de această perioadă grea”, a declarat Eugen Terente, deputat USR Tulcea.
Peste 40 de psihoterapeuţi voluntari sunt implicaţi în proiectul demarat şi coordonat de către Ministerul Sănătăţii în parteneriat cu Asociația de Psihoterapii Cognitive și Comportamentale (APCCR), Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (prin Clinica Universitară de Psihologie PsyTech) și Vodafone România.
Linia telefonică de sprijin psihologic 021 9081 funcţionează de luni până sâmbătă în intervalul 12.00 – 20.00 şi poate fi apelată cu tarif normal din toate rețelele telefonice. Apelurile sunt preluate de peste 40 de psihoterapeuţi voluntari ai APCCR printr-o centrală virtuală, numită Cloud Voice, oferită gratuit de Vodafone România.