Primăriia Tulcea

RECORD: 3700 de lei pentru un loc de parcare în Tulcea!

Pentru câteva sute de posesori de autoturisme de pe străzile Mărășești, Podgoriilor și Portului, de pe data de 10 august 2022, începând cu ora 16.30, s-a deschis platforma online pentru depunerea cererilor privind atribuirea unui loc de parcare de reședință. Pentru aceste trei străzi și străzile adiacente, reprezentanții Biroului Parcări din cadrul Direcției de Întreținere și Administrare a Patrimoniului din cadrul Primăriei Tulcea au identificat și amenajat nu mai puțin de 636 de locuri de parcare, dintre acestea un număr de 20 fiind atribuite deja fără licitație persoanelor cu dizabilități și care au depus deja documentația aferentă. Ca și la prima etapă de atribuire a unui loc de parcare rezidențială, etapă rezervată zonelor Dallas, ANL Izvor și ANL Cocori, nici acum nu au fost atribuite toate locurile de parcare, însă acum s-a bătut recordul pentru un loc de parcare…

AU LICITAT PÂNĂ LA 3700 DE  LEI

Pentru un singur loc de parcare de pe strada Mărășești, doi vecini au avut ambiția de a adjudeca un anumit loc de parcare cu orice preț. Orice preț a însemnat ieri după amiază, la finalizarea procedurii deschise pentru cele trei zone nici mai mult nici mai puțin de 3700 de lei. Acesta este, de departe, cel mai mare preț oferit în urma unei licitații electronice pentru un loc de parcare în municipiul Tulcea. E adevărat, mult mai mic decât un loc de parcare din Sectorul 3 al Municipiului București, așa cum scrie publicația Buletin de București. Dacă pe strada Mărășești un loc de parcare a fost adjudecat pentru 3700 de lei în condițiile în care au mai rămas locuri de parcare libere, rămâne de văzut prețul unui loc de parcare de pe strada Gării, probabil cea mai aglomerată zonă din Tulcea.

Bilanț cu doar 48 de locuri de parcare licitate

Procedura de atribuire a unui loc de parcare prin Aplicația primăriei prevede că dacă un loc de parcare pentru care se depune o cerere și sunt încărcate în sistem o serie de documente *VEZI MAI JOS!, nu mai are depusă o altă cerere atunci acel loc de parcare, ATENȚIE!, se atribuie solicitantului DOAR PE UN AN la prețul de 150 de lei/AN! Acolo unde sunt depuse două sau mai multe cereri, locul de parcare se atribuie în termen de minim 5 zile de la finalizarea procedurii celui care a oferit cel mai mare preț, acesta având opțiunea de a beneficia de locul de parcare la prețul oferit timp de maxim 5 ani. În cazul de mai sus, tulceanul respectiv va plăti 3700 de lei în primul an, după care va plăti câte 150 de lei pe an în următorii cinci ani spre deosebire de vecinii săi care anul viitor vor fi nevoiți să intre iar în procedură de licitație. Bilanțul pentru cele 616 locuri de parcare pentru care s-a putut licita în perioada 10-17 august 2022 este următorul: 48 de locuri de parcare au avut două sau mai multe cereri depuse, 430 de locuri de parcare au avut doar un singur solicitant, iar nu mai puțin de 138 de locuri de parcare s-au dovedit a fi neatractive și prin urmare vor putea fi folosite, ca și până acum, de cine dorește, gratuit!

Săptămâna viitoare va fi deschisă din nou aplicația pentru alte zone din municipiul Tulcea spre a fi licitate locurile de parcare. Reamintim faptul că documente necesare pentru a fi încărcate în platforma online sunt cele de mai jos.

Pentru persoane fizice:
1. B.I./C.I;
2. Certificat de înmatriculare sau autorizație provizorie de circulație a autovehiculului în proprietatea sa sau în folosinţă;
3. Dovada deţinerii poliţei de asigurare tip RCA şi ITP valabil;
4. Documente privind dreptul de folosinţă (utilizare) a autovehiculului, contract de leasing, contract de comodat, dacă este cazul;
5. Certificat de încadrare în grupă de handicap grav sau accentuat, dacă este cazul;
6. Contract de vânzare-cumpărare, contract închiriere sau contract comodat, după caz.
Pentru persoane juridice:
1. B.I./C.I reprezentant legal;
2. Certificat de înmatriculare sau autorizație provizorie de circulație a autovehiculului în proprietatea sa sau în folosinţă;
3. Dovada deţinerii poliţei de asigurare tip RCA şi ITP valabil;
4. Documente privind dreptul de folosinţă (utilizare) a autovehiculului, contract de leasing, contract de comodat;
5. Copie după certificatul de înregistrare de la Registrul Comerțului;
6. Contract de vânzare-cumpărare, contract de închiriere sau contract de comodat pentru sediu/punct de lucru.
IMPORTANT 
Pentru a putea obține un loc de parcare în zonele de reședință prin oricare dintre cele două modalități de atribuire, solicitanții trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale:
1. să nu figureze cu datorii la bugetul local, cu excepția situațiilor în care acestea fac obiectul unor litigii, iar executarea a fost suspendată.
2. să nu dețină garaj/loc de parcare pe unitatea locativă în perimentrul locului de parcare pe care-l licitează.
Persoanele validate și declarate câștigătoare în urma participării la licitația on-line/atribuire directă vor primi un e-mail de confirmare, după care vor trebui să achite contravaloarea licitaței și/sau tariful anual în termen de 5 zile lucrătoare de la data înștiințării.

Pe parcursul următoarelor zile vom reveni cu alte precizări privind această procedură de adjudecare a unui loc de parcare și vă încurajăm să transmiteți întrebări pentru oficialii DIAP dacă aveți neclarități pe adresa de email pe whatsapp sau pe mesageria Facebook .

 

 

Back to top button