Fără doar și poate, cea mai mare realizare pentru județul Tulcea în perioada de programare a fondurilor europene ce s-a încheiat anul trecut în decembrie este celebrul Golden Gate de România, Podul suspendat peste Dunăre. O construcție memorabilă, importantă și chiar trainică, în ciuda unor șuruburi care nu erau strânse bine la o mică porțiune de balustradă și unor pete de rugină pe câțiva centimetri pătrați din sutele de metri construiți cu mii sau zeci de mii de tone de fier și beton pe deasupra Dunării.
În câteva luni, probabil până la alegerile europarlamentare (și locale) și porțiunea de drum de legătură Pod Suspendat peste Dunăre – DN 22/E87 Jijila se va da în exploatare așa că descărcarea de pe pod se va face în Dobrogea pe două rute, a doua urmând să fie legătura cu Druumul Expres. Cum care Drum Expres? Acela de numai 60 de kilometri în linie aproape dreaptă până la Mineri, satul de lângă municipiul Tulcea pe care acest drum expres îl va ocoli și se va îndrepta spre Cataloi, un alt sat de lângă municipiul Tulcea. O firmă din Spania a avut termen de predare a proiectării luna februarie, dar nu anul acesta ci …2022! Ghici ce? Nu a predat proiectarea acestui tronson de drum și CNAIR a aprobat o prelungire până în decembrie 2024. Deci după alegeri și nu acestea europarlamentare ci acelea generale. Celălalt tronson de drum expres, Tulcea – Constanța a avut și el termen de predare anul 2022 și, ați ghicit iar, nu a fost predată nici proiectarea acestuia până acum. Termenul optimist ar fi tot după alegeri anul acesta, dar nu cele din iarnă ci acestea din vară…
În concluzie, dacă Podul suspendat peste Dunăre se poate vedea cu ochiul liber, drumurile care ar fi trebuit să îl lege de Tulcea și Constanța nu se văd nici cu ochii minții! Ceva de noaptea minții….